Retail&Agrobusiness

Elveţienii de la Nestlé o numesc pe Silvia Sticlea la cârma operaţiunilor din România, după ce Leszek Wacirz, care a coordonat activitatea companiei pe plan local în ultimii patru ani, a fost numit Market Head pentru operaţiunile din Turcia

Elveţienii de la Nestlé o numesc pe Silvia Sticlea la cârma operaţiunilor din România, după ce Leszek Wacirz, care a coordonat activitatea companiei pe plan local în ultimii patru ani, a fost numit Market Head pentru operaţiunile din Turcia

Autor: Cristina Bellu

24.11.2021, 11:22 154

Gigantul elveţian Nestlé a decis să o numească pe Silvia Sticlea în funcţia de Country Manager al Nestlé România, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de dulciuri, cafea şi mân­care pentru animale de companie.

Silvia Sticlea, în prezent, Business Executive Officer Confectionery & Dairy South East Market Nestlé, va prelua poziţia de Country Manager în ianuarie 2022, de la Leszek Wacirz, care a coordonat activitatea companiei în România în ultimii patru ani şi care, odată cu încheierea mandatului în România, îşi va asuma rolul de Market Head la cârma operaţiunilor Nestlé Turcia, o piaţă aflată în plină expansiune.

“Numirea Silviei Sticlea în funcţia de Country Manager reprezintă o consolidare a angajamentului companiei faţă de România şi faţă de echipa locală, echipă ce va fi astfel constituită 100% din specialişti şi profesionişti români, odată cu această schimbare. Totodată, Silvia Sticlea este prima femeie care preia funcţia de Country Manager al Nestlé România”, transmit reprezentanţii companiei.

Silvia Sticlea s-a alăturat companiei în iunie 2001, din poziţia de Brand Manager, fiind numită, doi ani mai târziu, Group Brand Manager în cadrul diviziei de produse culinare. În 2006 a preluat o noua poziţie la nivel central, aceea de Consumer Insight Manager, pentru ca în 2009 sa preia funcţia de Marketing Advisor.

Ulterior, în 2012 a fost numită Business Manager al diviziei de produse culinare în cadrul Nestlé Austria, preluând apoi, începând cu 2014, un nou rol, în calitate de National Key Account Manager în regiunea Europei de Sud-Est.

În 2015, Silvia Sticlea a fost numită Business Executive Officer pentru categoria Beverages, Confectionary and Culinary România, înainte de preluarea poziţiei pe care o deţine în prezent în 2018, coordonând cu succes categoria la nivelul mai multor ţări.

“Cu o experienţă vastă în zona comercială şi de comunicare, Silvia Sticlea este un Business Manger cu experienţă, cu spirit antreprenorial excepţional şi o abilitate crescută în adaptarea la situaţii complexe în geografii multiple, în cadrul pieţei Europei de Sud-Est, cu aptitudini de leadership excepţionale şi cu o orientare atentă către oameni şi echipe”, adaugă reprezentanţii companiei.

Gigantul elveţian este prezent în Ro­mânia din 1996, când primele bran­­duri Nestlé au fost aduse pe pia­ţă. Isto­ria a început să se scrie cu şase an­­ga­jaţi, iar astăzi, 25 de ani mai târ­ziu, sunt circa 500, conform da­telor pu­bli­ca­te la Ministerul de Fi­nanţe şi afe­ren­te lui 2020.

Momentan, toate produsele Nestlé vin din import după ce în 2019 compania a anunţat că închide fabrica de la Timişoara unde se pro­du­­ceau napolitanele Joe.

Gigantul elveţian Nestlé este o com­panie cu peste 2.000 de branduri la nivel global. În România grupul este ac­tiv pe 10 categorii de piaţă, ast­fel: ce­reale pentru micul dejun (cu branduri pre­cum Nesquik, Chocapic, Cheerios, Cini Minis), dulciuri (Joe, Smarties, After Eight, Lion, KitKat), produse pen­tru animale de companie (Pro Plan, Purina One), Nestlé Health Science - soluţii nutriţionale ba­zate pe ce­le mai noi dovezi ştiin­ţi­fice, perso­na­li­­zate pentru fiecare pa­cient în funcţie de afecţiune (Optifi­bre), Nestlé Pro­fes­sional - care oferă soluţii per­so­na­li­za­te de băuturi calde şi reci pe bază de ca­fea şi produse cu­li­nare pentru cli­enţi pre­cum res­taurante, localuri de tip fast-food, cafe­nele, spitale, birouri -, ga­ma de pro­duse pe bază de proteine vegetale (Garden Gourmet - cea mai re­centă adiţie), produse alimentare (Maggi), nutriţie pentru bebeluşi şi co­pii de vârstă mică (NAN 3, Yogolino), bu­­nuri lactate (pudra de cacao Nes­quik) şi băuturi (NESCAFÉ, Nescafé Dolce Gusto sau Starbucks la domiciliu, precum şi Nespresso).

În România, Nestlé  a raportat anul trecut afaceri de 933 de milioane de lei, în creştere uşoară, de sub 1%, faţă de anul de dinaintea pandemiei. Produsele companiei se vând atât în retailul offline şi online, cât şi în farmacii, în HoReCa sau direct clienţilor companii în cazul cafelei.


 

AFACERI DE LA ZERO