Retail&Agrobusiness

EXCLUSIV ZF. Britanicii de la Kingfisher poartă discuţii pentru vânzarea Brico Dépôt în România, iar în pole position se află Leroy Merlin

EXCLUSIV ZF. Britanicii de la Kingfisher poartă...

Autor: Cristina Roşca

27.09.2024, 13:02 16740

Grupul britanic Kingfisher, care deţine local retailerul de materiale de construcţii Brico Dépôt, poartă discuţii pentru vânzarea operaţiunilor din România, spun sursele ZF din piaţă. De preluarea Brico Dépôt s-au arătat interesate mai multe companii, însă în pole position se află francezii de la Leroy Merlin, mai spun sursele.

Aceste discuţii vin după ce, la începutul anului 2023, britanicii au închis două magazine – din Oradea şi Giroc, localitate din zona metropolitană a Timişoarei –, rămânând astfel cu 33. La finalul anului 2023 au închis şi magazinul din Suceava. Britanicii au intrat pe piaţa locală în 2013, prin achiziţia magazinelor Bricostore, redenumite ulterior Brico Dépôt. În 2017, Kingfisher a cumpărat şi magazinele Praktiker de la omul de afaceri Omer Susli şi le-a trecut sub acelaşi brand.

Brico Dépôt, care operează pe plan local prin firma Bricostore Ro­mânia, a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de 1,5 miliarde de lei, în scă­dere cu 6% faţă de anul pre­cedent.

Pe piaţa de bricolaj, ei se luptă cu Dedeman, Leroy Merlin sau Hornbach, piaţa fiind dominată clar de compania românească Dedeman, controlată de fraţii Pavăl. Tocmai de aceea, alţi actori din piaţă ar putea fi interesaţi de achiziţia Brico Dépôt, pentru a reduce ecartul faţă de lider.

Mai mult, obiectivul francezilor de la Leroy Merlin este ca, în cinci ani de acum înainte, să devină lider pe piaţa bricolajului, depăşind astfel businessul local Dedeman, după cum spunea în toamna anului trecut, într-un interviu pentru ZF, Mathieu Bauduin, CEO-ul Leroy Merlin.

Astăzi, Leroy Merlin e al doilea cel mai mare retailer de bricolaj din România, după cifra de afaceri. Ei au 21 de magazine în România şi vor deschide în octombrie încă unul. Leroy Merlin România a încheiat anul 2023 cu o cifră de afaceri de 3,1 miliarde de lei, în creştere cu 6% faţă de anul precedent, potrivit informaţiilor disponibile pe site-ul Ministerului de Finanţe.

 
 
ZF Digital Summit 2024