Retail&Agrobusiness

Expansiunea marilor reţele în S1/2022. Discounterii apasă pedala de acceleraţie într-o perioadă marcată de inflaţie galopantă. Profi, campionul expansiunii în fiecare din ultimii ani, a pus frână când vine vorba de inaugurări, pariind pe remodelări

Expansiunea marilor reţele în S1/2022. Discounterii...

Autor: Cristina Roşca

13.07.2022, 07:40 191

În S1/2022, marii jucători activi în segmentul de discount, respectiv reţelele Lidl şi Penny, au apăsat pedala de acceleraţie când vine vorba de expansiune.

Dezvoltarea rapidă are loc într-o perioadă marcată de inflaţie galopantă, în care preţul este de aşteptat să redevină argumentul suprem în procesul de achiziţie. Mai exact, după mai mulţi ani în care puterea de cumpărare a crescut, iar românii s-au orientat către bunuri mai scumpe, acum se întâmplă deja sau se va întâmpla în viitorul apropiat exact invers.

„Până la jumătatea acestui an am deschis 11 magazine Penny şi astfel reţeaua din România a atins 312 unităţi la nivel naţional. În aceeaşi perioadă a anului trecut am inaugurat şapte magazine în diferite zone ale ţării. Pentru 2022, avem planuri ambiţioase de creştere şi ne dorim să deschidem 30-35 de magazine la nivel national“, spun reprezentanţii Penny.

Pe piaţa din România există doi retaileri mari pe segmentul de discount - Penny şi Lidl, şi un jucător mai mic, Supeco, format al Carrfour. Lidl e de altfel liderul pieţei după cifra de afaceri din 2021, iar compa­nia are în plan să continue dezvoltarea. „În perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2022 am deschis 18 magazine noi, faţă de 13 în aceeaşi perioadă din 2021“, explică reprezentanţii Lidl.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO