Retail&Agrobusiness

Exporturile de consumabile pentru produsele fără fum din fabrica din Otopeni ale Philip Morris România au crescut de peste şapte ori în cinci ani şi au sărit de 700 milioane de euro în 2021

Exporturile de consumabile pentru produsele fără fum...

Autor: Florentina Niţu

26.05.2022, 18:19 104

În 2021, Philip Morris România, a avut exporturi de consumabile pentru produse care încălzesc tutunul de aproape 718 milioane de euro, un nivel de peste şapte ori mai mare decât cel din 2016. Creşterea se datorează transformării fabricii din Otopeni dintr-una care producea ţigări într-una care produce acest tip de consumabile, care sunt exportate în proporţie de 90% în 50 de ţări de pe cinci continente, potrivit reprezentanţilor companiei.

„Am avut exporturi de peste 700 de milioane de euro anul trecut, suntem un domeniu cu excedentar comercial. (...) În fabrica din Otopeni, prducţia de ţigarete este redusă, majoritatea producţiei fiind de produse de vapat”, a spus Dragoş Bucurenci, director external affairs Philip Morris International, în cadrul evenimentului de prezentare a unui studiu privind imapactul activităţii economice a Philip Morris în România, realizat de Strategic Thinking Group.

În 2021, valoarea totală a exporturilor de alte produse din tutun, unde intră şi tutunul încălzit, efectuate de către România, unde intră şi Philip Morris, au fost de 723 de milioane de euro, faţă de 5,1 milioane de euro în 2015 şi a depăşit exporturile de ţigarete.

În Otopeni compania are peste 1.000 de angajaţi şi crează aproape 3.000 de locuri de muncă direct şi indirect. În România sunt aproximativ 300.000 de utilizatori de IQOS şi 5 milioane de fumători, numărul celor din urmă fiind în creştere în perioada 2017-2020 cu 2%, conform datelor Eurostat.

Începând din 2017, Philip Morris a investit peste 500 de milioane de dolari în transformarea unităţii de producţie din Otopeni pentru a face produse din tutun încălzit şi în 2022-2023 continuă investiţiile cu alte 100 de milioane de euro.

„Ca să existe investiţii este nevoie de un mediu investiţional, iar noi cerem predictibilitate, pentru că facem investiţii care se derulează pe mai mulţi ani. Mulţi colegi ştiu ce spun, pentru că ne-am lovit de ameninţări de schimbări bruşte şi când începi o investiţie nu te mai poţi răzgândi”, a mai spus Bucurenci.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO