Retail&Agrobusiness

Fabrica de la Urlaţi a Procter & Gamble trimite şampoane şi produse de îngrijire a părului către 1 miliard de consumatori. „Am investit până acum în fabrica noastră de produse de îngrijire a părului de la Urlaţi peste 100 de milioane de dolari şi vom continua să modernizăm operaţiunile sale”

Fabrica de la Urlaţi a Procter & Gamble trimite...

Autor: Cristina Roşca

31.12.2018, 00:25 2333

Fabrica de la Urlaţi, din judeţul Prahova, a gigantului american Procter & Gamble, produce anual 220 de milioane de unităţi, respectiv sticle de şampon, balsam de păr sau alte produse de îngrijire. Aceste ajung apoi către un miliard de consumatori idn regiune, dar nu numai.

„Fabrica exportă la nivelul întregii regiuni, deservind peste 1 miliard de consumatori în SEE (Europa de Sud-Est), Rusia, Turcia, Israel, CAR, CAU (zona Caucazului – n.red.). Producem 220 mil. unităţi pe an aici, volumele crescând constant”, spune Antoine Brun, vice-preşedinte South-East Europe în cadrul P & G. El conduce din poziţia sa şi operaţiunile locale de import şi distribuţie locale ale gigantului american. P & G are în România două tipuri de activităţi – import şi distribuţie a unor mărci precum Always, Ambi Pur, Ariel sau Gilette şi producţie la Urlaţi.

Fabrica din Prahova a americanilor are la rândul său o altă conducere – un director de fabrică expat, conform datelor ZF.  

Prima sticlă de şampon produsă la Urlaţi a fost gata în urmă cu mai bine de opt ani, în mai 2010, când a fost deschis centrul din judeţul Prahova. Investiţiile totale ale P&G în fabrica de la Urlaţi se ridică la 100 de milioane de dolari, aceasta fiind o investiţie de tip greenfield. Terenul pe care este construită fabrica are 25 de hectare, iar centrul propriu-zis ocupă o suprafaţă de şase hectare.

„Am investit până acum în fabrica noastră de produse de îngrijire a părului de la Urlaţi peste 100 de milioane de dolari şi vom continua să modernizăm operaţiunile sale”, mai spune Antoine Brun. Încă de la început, fabrica a fost gândită ca un hub de export, pe piaţa locală ajungând mai puţin de 10% din producţie, conform celor mai recente date ZF.

La nivel local, P&G este cel mai mare jucător din industria bunurilor de larg consum nealimentare. Procter&Gamble Distribution, divizia locală de distribuţie a producătorului american, a realizat o cifră de afaceri de circa 1,5 miliarde de lei în 2017, în creştere cu aproximativ 5% faţă de valoarea din 2016, potrivit datelor publice. Procter & Gamble Distribution este cea mai mare companie deţinută de gigantul P&G în România. Gigantul american mai are şi Procter & Gamble Marketing România şi firma Detergenţi SA care operează producţia.

Anul trecut, Detergenti SA a înregistrat o cifra de afaceri de 100 de milioane de lei, plus 5% faţă de 2016.

Americanii de la P& G au deţinut până în 2014 şi o fabrică la Timisoara, unde se produceau detergenţi sub branduri precum Ariel, Tide, Bonux sau înălbitorul Ace. Unitatea a fost achiziţionată de la stat în anul 1995 şi vândută apoi către grupul german Dalli.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO