Retail&Agrobusiness

Femeile, cu cardul, bărbaţii, cu cash-ul. Ce magazine preferă româncele şi ce achiziţionează când ies la cumpărături

Femeile, cu cardul, bărbaţii, cu cash-ul. Ce magazine...

Autor: Cristina Cuncea

05.12.2014, 11:25 459

Studiul a fost structurat pe etapele paşilor de cumpărare a cinci tipuri de produse şi patru tipuri de servicii din care au fost extrase datele relevante pentru modalitatea de plată şi experienţa post-cumpărare.

În funcţie de categoria produselor, femeile preferă ca modalitate de plată card-ul pentru electronice şi electrocasnice (39%), automobile (30%) şi îmbrăcăminte. În funcţie de categoria serviciilor, femeile plătesc cu cardul pentru împrumuturile bancare (35%), asigurări (33%) şi servicii medicale (22%).

În cazul bărbaţilor, pentru categoria produselor analizate, în topul preferinţelor pentru plata cu cardul sunt electronicele şi electrocasnicele (30%), îmbrăcăminte (29%) şi produse alimentare (26%). În funcţie de categoria serviciilor, bărbaţii plătesc cel mai mult cu cardul pentru împrumuturi bancare (33%), asigurări (25%) şi telefonie mobilă/servicii internet (21%).

Banii lichizi sunt utilizaţi de femei mai ales pentru plata produselor alimentare (69%), îmbrăcăminte (68%) şi electronice şi electrocasnice (52%). În funcţie de categoria serviciilor, femeile plătesc cash pentru serviciile medicale (73%), telefonia mobilă/serviciile de internet (57%) şi poliţele de asigurare (55%).

Bărbaţii achită cash pentru produsele alimentare (69%), îmbrăcăminte (67%) şi electronice şi electrocasnice (64%). În funcţie de categoria serviciilor, bărbaţii plătesc cash pentru servicii medicale (79%), telefonie mobilă/servicii de internet (75%) şi asigurări (63%).

În ce priveşte achiziţionarea serviciilor, femeile preferă ca modalitate de cumpărare 79% în magazin, 7% online şi 14% ambele, în timp ce bărbaţii preferă ca modalitate de cumpărare 70% în magazin, 8% online şi 22% ambele.

Cumpărarea produselor este preferată de femei în proporţie de 68% în magazin, 6% online şi 22% ambele. Bărbaţii optează pentru modalitatea de cumpărare în magazin în proporţie de 63%, online 7% şi ambele 30%.

Atât femeile (85%) cât şi bărbaţii (82%) preferă să facă împrumuturi bancare în sucursală. Femeile preferă să cumpere produse alimentare (87%) în magazin şi asigurări (81%) în agenţie, în timp ce bărbaţii preferă şi ei să cumpere serviciile medicale (77%) şi automobile (76%) de la sursă.

Deşi mici ca pondere, valorile înregistrate la cumpărarea în mediul online pentru principalele categorii de produse/servicii sunt telefonia mobilă/servicii internet -13% femei şi 20% bărbaţi, electronice şi electrocasnice - 7% femei şi 10% bărbaţi.

În plus, femeile sunt dispuse în proporţie mai mare să plătească în plus pentru disponibilitatea imedaită a produselor (21%), iar 15% pentru caracteristici inovatoare în timp ce 19% dintre bărbaţi ar plăti în plus pentru disponibilitate imediată, iar 18% pentru caracteristici inovatoare.

În ceea ce priveşte categoria serviciilor, 34% dintre femei sunt dispuse să plătească în plus pentru disponibilitate imediată iar 18% pentru servicii premium, în timp ce 27% dintre bărbaţi sunt dispuşi să plătească în plus pentru disponibilitate imediată, iar 17% pentru servicii premium şi 16% pentru personalizare.

Caracteristica principală în funcţie de categoriile de produse/servicii analizate pentru care sunt dispuse femeile să plătească în plus este disponibilitatea imediată pentru serviciile medicale 43%, împrumuturi bancare 36%, comparativ cu bărbaţii care sunt dispuşi să plătească în plus pentru disponibilitatea imediată la achiziţia de servicii medicale 33% şi 27% pentru împrumuturi bancare şi asigurări.

"Dacă femeile sunt mai deschise la modalitate de plată cu cardul atât pentru produse cât şi pentru servicii, bărbaţii preferă mai degrabă cash-ul. Pe de alta parte, cu toate că în România, plata cu cardul înregistrează valori scăzute comparativ cu zona Euro, valorile arată o tendinţă de creştere a felului în care sunt operate plăţile cu cardul", apreciază autorii studiului.

Studiul a fost realizat în perioada 31 martie - 5 mai, pe un eşantion de 280 de persoane, cu vârsta între 20 şi 35 de ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO