Retail&Agrobusiness

Fiecare magazin H&M din România a avut vânzări medii de 10.000 de euro pe zi

Fiecare magazin H&M din România a avut vânzări medii...

Autor: Cristina Roşca

10.05.2016, 00:05 825
Retailerul de modă H&M, intrat oficial pe piaţă în primăvara lui 2011, a terminat anul trecut cu afaceri de 150 mil. euro, în creştere cu 25% faţă de anul ante­rior şi cu circa 74% mai mari decât în 2013.
 
Gigantul suedez a terminat anul trecut cu 42 de magazine, cu patru mai mult decât la finalul lui 2014. Astfel, creşterea busi­nessului a fost mai accelerată decât creşterea numărului de magazine, semn că unităţi deschise anterior au ajuns deja la maturitate.
 
Suedezii au încetinit expansiunea după ce au acoperit cele mai multe oraşe mari şi medii din ţară cu cel puţin un magazin de modă. În primii ani de prezenţă pe piaţă G&M deschidea 8-10 magazine, din dorinţa de a acoperi cât mai bine piaţa. Suedezii au intrat oficial în România în 2011, fiind de altfel printre ultimele nume mari care şi-au făcut intrarea pe piaţa locală. Spaniolii de la Zara spre exemplu au venit în 2004 în franciză şi în 2007 direct. Totuşi, în pofida faptului că au venit târziu, suedezii de la H&M au luat cu asalt piaţa, ajungând anul trecut la 150 mil. euro. Niciun alt retailer de modă nu a ajuns până acum la acest prag. Fiecare magazin H&M din România a vândut anul trecut de 10.000 de euro pe zi, potrivit calculelor ZF.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO