Retail&Agrobusiness

Galop pe piaţa jucăriilor: Păpuşa Barbie, brandurile Lego şi Monopoly au creat încă o piaţă de un miliard de lei în economia locală

Galop pe piaţa jucăriilor: Păpuşa Barbie, brandurile...

Autor: Georgiana Mihalache

10.08.2016, 00:00 118

Jocurile video au câştigat peste 10% cotă de piaţă în ultimii cinci ani, dar jucăriile tradiţionale reuşesc să controleze încă peste 60% din vânzări.

Piaţa românească a jucăriilor şi jocurilor a depăşit pentru prima dată anul trecut pragul de un miliard de lei după un avans de 9% faţă de 2014 urmând tren­dul ascendent din ulti­mii ani, pe fondul creşterii veniturilor consumato­ri­lor, dar şi în urma extin­derii re­ţelelor de magazine, potrivit da­telor companiei de cercetare de piaţă Euro­monitor.

În ultimii cinci ani vânzările de jucării s-au majorat cu peste 60%, conturând astfel încă o piaţă de peste un miliard de lei în economia locală.

Din totalul vânzărilor, piaţa jucăriilor şi jocurilor tradiţionale se situează în conti­nuare în topul preferinţelor românilor în 2015, cu încasări de peste 640 de milioane de lei (63% din piaţă), urmată de jocurile vi­deo, cu vânzări de circa 372 de milioane de lei, conform datelor Euromonitor. Pe acest segment avansul a fost de 13% anul trecut, ritm dublu de creştere faţă de cel înregistrat de jucăriile tradiţionale.

„Consumatorii români preferă jucăriile sau jocurile care poartă semnătura unor companii cunoscute la nivel internaţional, licen­ţele unor branduri precum Disney sau Spiderman fiind printre cele mai populare“, arată analiştii Euromonitor.

Ei mai notează că jucăriile produse de companii interna­ţionale precum Mattel, firma care produce păpuşa Barbie, Hasbro, compania care in­clude printre altele bran­dul Monopoly sau firma daneză Lego pot fi găsite pe rafturile magazinelor româneşti prin intermediul distribuitorilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO