Grecii de la Marinopoulos, unii dintre cei mai importanţi proprietari de francize din România în anii de boom, nu mai au nicio afacere pe piaţa locală după ce au pierdut în acest an şi franciza Starbucks, ultima „redută“ a unui grup cu afaceri de 20-30 mil. euro pe an în perioada când în portofoliu se aflau şi Sephora, Gap sau Marks&Spencer.
Lanţul american de cafenele Starbucks, prezent pe piaţa locală din 2007, a anunţat recent că îşi schimbă strategia de business, urmând să apese pedala de acceleraţie şi să îşi dubleze reţeaua, după ce în ultimii patru ani a deschis o singură unitate. Modificarea strategiei vine şi ca urmare a schimbării acţionariatului, grecii de la Marinopoulos pierzând franciza lanţului de cafenele. Astăzi, brandul Starbucks este adus în România prin intermediul unui joint-venture între mai mulţi antreprenori bulgari şi compania-mamă.
Grupul elen Marinopoulos, unul dintre cele mai discrete de pe piaţa locală, a deţinut de-a lungul timpului în România francizele Sephora – unul dintre cei mai importanţi zece jucători de pe piaţa locală de cosmetice -, Marks&Spencer – brand britanic de modă care a terminat anul trecut cu afaceri de 30 mil. lei, Starbucks – cel mai important jucător de pe piaţa locală de cafenele – şi Gap – unul dintre cele mai importante branduri de modă de la nivel mondial.