Retail&Agrobusiness

Grecii au pierdut francizele Starbucks, Sephora şi Marks&Spencer şi au închis Gap

Grecii au pierdut francizele Starbucks, Sephora şi Marks&Spencer şi au închis Gap

Primul brand care a ieşit de sub umbrela francizatului a fost Marks&Spencer, în 2012 grupul britanic de modă luând decizia de a intra direct pe piaţa locală.

Autor: Cristina Roşca

02.08.2014, 17:44 5383

Grecii de la Marinopoulos, unii dintre cei mai importanţi proprietari de francize din România în anii de boom, nu mai au nicio afacere pe piaţa locală după ce au pierdut în acest an şi franciza Starbucks, ultima „redută“ a unui grup cu afaceri de 20-30 mil. euro pe an în perioada când în portofoliu se aflau şi Sephora, Gap sau Marks&Spencer.

Lanţul american de cafenele Star­bucks, prezent pe piaţa locală din 2007, a anunţat recent că îşi schimbă strategia de business, urmând să apese pedala de acceleraţie şi să îşi dubleze reţeaua, după ce în ultimii pa­tru ani a deschis o sin­gură unitate. Mo­di­ficarea strategiei vine şi ca urmare a schimbării acţiona­ria­tului, grecii de la Ma­ri­nopoulos pier­zând franciza lanţului de cafenele. Astăzi, bran­dul Starbucks este adus în România prin intermediul unui joint-venture între mai mulţi antrepre­nori bulgari şi compania-mamă.

Grupul elen Marinopoulos, unul dintre cele mai discrete de pe piaţa locală, a deţinut de-a lungul timpului în România francizele Sephora – unul din­tre cei mai importanţi zece jucători de pe piaţa locală de cosmetice -, Marks&Spen­cer – brand britanic de mo­dă care a terminat anul trecut cu afa­ceri de 30 mil. lei, Starbucks – cel mai im­portant jucător de pe piaţa locală de ca­fenele – şi Gap – unul dintre cele mai im­portante branduri de modă de la nivel mondial.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO