Retail&Agrobusiness

Grupul Agroland Business System, care operează local cea mai mare reţea de magazine agricole, intră pe rafturile Mega Image cu ouă de consum. Compania estimează venituri în creştere cu 30% pe acest segment, la peste 12 mil. lei

Horia Cardoş, fondator şi CEO al Agroland Business System

Horia Cardoş, fondator şi CEO al Agroland Business System

Autor: Cristina Bellu

08.06.2022, 10:25 256

Agroland Business System (simbol bursier: AG), grup antreprenorial românesc de retail, agricultură şi alimentaţie, care deţine cea mai mare reţea de magazine agricole din România, anunţă semnarea unui parteneriat cu retailerul Mega Image pentru livrarea de ouă de consum în magazinele reţelei din Bucureşti.

„Estimăm că în următorii doi-trei ani va exista un deficit de ouă de consum şi, astfel, dorim să exploatăm această oportunitate şi să creştem numărul de clienţi şi cantităţile de ouă livrate în piaţă. Obiectivul nostru este ca până la finalul anului să creştem capacitatea de producţie la peste 200.000 de găini ouătoare, ceea ce va genera o producţie lunară estimativă de cinci milioane de ouă de consum, peste 160.000 de ouă pe zi,” spune Horia Cardoş, fondator şi CEO al Agroland Business System.

El menţionează că Agroland va investi anul acesta aproximativ 800.000 de euro din fonduri proprii pentru mărirea capacităţii de producţie, proces în urma căruia compania va ajunge să se poziţioneze în primii 3-5 producători de ouă de consum din România.

În acest context, Agroland vizează venituri de 12,5 milioane de lei din vânzarea de ouă comerciale în 2022, o creştere de 30% faţă de anul 2021 şi o creştere cu 60% a vânzărilor de pui de o zi produşi pe platforma de la Mihăileşti, care se estimează că vor ajunge anul acesta la 10 milioane de lei.

La nivel consolidat, care include şi performanţa magazinelor Agroland MEGA şi Agroland Tradiţional, precum şi a diviziei de input-uri Agroland Agribusiness, Grupul vizează vânzări de 241,2 milioane de lei, EBITDA de 20,7 milioane de lei şi un profit net de 13,1 milioane de lei în 2022.

În T1/2022, Agroland a înregistrat venituri consolidate de 66,8 milioane de lei, o creştere cu 21% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi un profit net de 1,6 milioane de lei, o apreciere cu 31% comparativ cu primul trimestru din 2021. Pe segmentul de ouă de consum, vânzările au crescut cu 51%, ajungând la 3,4 milioane de lei.

Agroland Business System este listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 1 martie 2021 şi se tranzacţionează sub simbolul AG. În prezent, compania are o capitalizare de piaţă de peste 165 milioane de lei.

 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO