♦ În total, cu tot cu retailul şi distribuţia, este vorba despre un business de peste 320 mil. lei.
Gigantul EssilorLuxottica, care a cumpărat recent magazinele OPTIBlu şi Optiplaza, investeşte şi în producţia locală şi îşi construieşte un business integrat pe piaţa de optică din România.
E vorba despre două fabrici care, conform informaţiilor Ziarului Financiar, sunt la rândul lor investiţii relativ recente, ce datează de mai puţin de doi ani. Mai exact, grupul cu afaceri anuale de 25 mld. euro a cumpărat în România şi o fabrică de lentile – Rhein Vision din Ariceştii Rahtivani, judeţul Prahova, dar şi una de tocuri pentru ochelari – operată de firma East Coast SRL din Lugoj, Timiş. Oficial, EssilorLuxottica nu a comunicat aceste preluări în România, însă datele publice şi informaţiile ZF confirmă dezvoltarea prezenţei pe plan local.
În total, cu tot cu retailul şi distribuţia, e vorba de un business de peste 320 mil. lei. Din perspectiva businessului, cel mai mare pariu din România este cel din retail. Grupul italiano-francez este un business integrat, cu producţie, distribuţie şi retail proprii.
Pe lângă branduri de ochelari precum Ray-Ban, Oakley sau Persol, EssilorLuxottica deţine şi multiple branduri de magazine precum Sunglass Hut, Pearle Vision sau LensCratfers. Mai mult, grupul are licenţa de la case de modă precum Prada, Dolce&Gabbanna sau Armani.