Retail&Agrobusiness

Grupul EssilorLuxottica, care a cumpărat recent magazinele OPTIBlu şi Optiplaza, a cumpărat şi două fabrici în România

Grupul EssilorLuxottica, care a cumpărat recent...

Autor: Cristina Roşca, Georgiana Mihalache

11.09.2024, 00:07 1368

În total, cu tot cu retailul şi distribuţia, este vorba despre un business de peste 320 mil. lei.

Gigantul EssilorLuxottica, care a cumpărat recent magazinele OPTIBlu şi Optiplaza, investeşte şi în producţia locală şi îşi construieşte un business integrat pe piaţa de optică din România.

E vorba despre două fabrici care, conform informa­ţiilor Ziarului Financiar, sunt la rândul lor investiţii relativ recente, ce datează de mai puţin de doi ani. Mai exact, grupul cu afaceri anuale de 25 mld. euro a cumpărat în România şi o fabrică de lentile – Rhein Vision din Ariceştii Rahtivani, judeţul Prahova, dar şi una de tocuri pentru ochelari – operată de firma East Coast SRL din Lugoj, Timiş. Oficial, EssilorLuxottica nu a comunicat aceste preluări în România, însă datele publice şi informaţiile ZF confirmă dezvoltarea prezenţei pe plan local.

În total, cu tot cu retailul şi distribuţia, e vorba de un business de peste 320 mil. lei. Din perspectiva businessului, cel mai mare pariu din România este cel din retail. Grupul italiano-francez este un business integrat, cu producţie, distribuţie şi retail proprii.

Pe lângă branduri de ochelari precum Ray-Ban, Oakley sau Persol, EssilorLuxottica deţine şi multiple branduri de magazine precum Sunglass Hut, Pearle Vision sau LensCratfers. Mai mult, grupul are licenţa de la case de modă precum Prada, Dolce&Gabbanna sau Armani.

 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro