Retail&Agrobusiness

Grupul Kané, care adună sub aceeaşi umbrelă mai multe localuri precum restaurantul Kané, cafeneaua M60 şi pizzeria Mamizza, ajunge la o evaluare de 20 mil. lei după o rundă de finanţare de 1,8 mil. lei venită de la Autonom Ventures

Grupul Kané, care adună sub aceeaşi umbrelă mai multe...

Autor: Cristina Bellu

11.05.2022, 10:14 523

Grupul Kané, specializat pe concepte unicate de ospitalitate gândite în jurul artizanilor şi micilor producători, a ajuns la o evaluare de 20 mil lei, după ce a primit o finanţare de 1,8 mil. lei din partea Autonom Ventures, divizia de investiţii fondată de fraţii Dan şi Marius Ştefan, proprietarii furnizorului integrat de servicii de mobilitate Autonom Services.

Ei se alătură astfel antreprenorului tech Ciprian Morar, fondator Lateral Inc. şi investitorilor existenti Andrei Pitiş, fondator Simple Capital şi Mihaelei Mitroi, unul dintre cei mai buni experţi fiscali din România.

“Ne bucurăm că alături de Ciprian, Andrei şi Mihaela avem ocazia să sprijinim şi să accelerăm dezvoltarea Grupului Kane, printr-o nouă rundă de investiţii. Atunci când luăm decizia de a investi căutăm afaceri ambiţioase, inovatoare şi conduse cum trebuie, dar ne uităm şi după câteva criterii esenţiale, precum alinierea la nivel de valori, competenţă şi principii de business”, spune Dan Ştefan, co-fondator Autonom.

Fondat de Răzvan Crişan si David Maguet în 2014 şi dezvoltat împreună cu Ciprian Morar din 2016, Grupul Kané a creat o serie de branduri devenite foarte rapid unele dintre cele mai apreciate atât la nivel local cât şi internaţional. Concepte precum Kané - New Romanian Cuisine, M60 Specialty Coffee, Mamizza - Mother of Pizza, Mercato Kultur şi platforma Localnicii sunt doar câteva dintre proiectele care au stat la baza primei etape de dezvoltare a Grupului Kané.

Grupul s-a specializat în crearea de ecosisteme de ospitalitate formate din multipli antreprenori locali care împreună creează concepte focalizate pe echipe solide, ingrediente foarte uşor de localizat şi, mai ales, pe experienţe de bună calitate. Focalizarea pe experienţele create este cu atât mai important în perioada post pandemică, deja caracterizată de o dorinţă foarte mare a oaspeţilor de a reveni în restaurante şi în principal în restaurante ce pun accent pe calitatea experienţei oferite.

Modelul de business dezvoltat de Grupul Kané presupune crearea unor concepte originale în locaţii amenajate la cheie de către proprietarii spaţiilor care, în acest fel, devin co-investitori indirecţi, un model ce duce la dezvoltarea unor branduri unicat, gândite pentru fiecare clădire în particular.

„Când am început în acest domeniu, mi s-a pus în faţă următoare statistică: 9 din 10 restaurante independente eşuează în primul an de viaţă. Încă din 2014 am tot căutat o soluţie la aceasta problema şi cred că într-un final am găsit un model de business care funcţionează. Cele mai bune restaurante din lume sunt construite în jurul unei echipe foarte talentate care de regulă fac ceva unicat. Pe de altă parte, ca să deschizi restaurantul visurilor tale, trebuie mai întâi să faci ceea ce este de fapt o investiţie imobiliară, care de multe ori este uriaşă pentru cineva la început de drum. Modelul nostru, care va începe să fie din ce în ce mai vizibil, este să creăm o legătura între oamenii foarte talentaţi din ospitalitate şi proprietarii de spaţii care înţeleg că un restaurant bun sau cafenea sunt de fapt ancore puternice care, în perioada post pandemică, devin de multe ori un motiv principal pentru a veni la birou sau a alege unde locuieşti.”, explică Răzvan Crişan, co-fondator Kané Group.

În perioada următoare Grupul Kané va anunţa o serie de proiecte dezvoltate în parteneriat cu o serie de companii de top din România, care demonstrează viabilitatea modelului pe care l-a creat. O direcţie foarte importantă ce stă la baza strategiei de dezvoltare sunt proiectele în care grupul lucrează îndeaproape cu proprietarii de clădiri pentru a oferi o soluţie la întrebarea “cum va arăta viitorul mersului la birou”.

La nivel de Grup, compania a încheiat 2021 cu afaceri de peste 8 mili lei şi estimează o creştere de peste 130% la finalul anului. Grupul şi-a setat drept obiectiv pentru 2025 atingerea unei cifre de afaceri de 50 mil. lei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO