Retail&Agrobusiness

Grupul olandezo-belgian care deţine în România reţeaua Mega Image a anunţat pe final de 2023 că va prelua Profi în schimbul sumei de 1,3 mld. euro (enterprise value, adică inclusiv datorii). Activele cuantificabile valorează 570 mil. euro, iar restul reprezintă potenţialul de business, sinergiile şi satul românesc

Grupul olandezo-belgian care deţine în România...

Autor: Cristina Roşca

15.03.2025, 00:07 144

CLICK AICI PENTRU INFOGRAFICUL CARE ÎNSOȚEȘTE ACEST ARTICOL, DISPONIBIL EXCLUSIV PE ZF CORPORATE

Tranzacţia a fost finalizată abia în ianuarie 2025, după ce a primit acordul Consiliului Concurenţei.

Comuna Agăş, din judeţul Bacău, o localitate de doar 5.000 de locuitori, găzduieşte circa zece magazine alimentare şi magazine mixte, dintre care unul singur sub brand „mare“ şi anume Profi, care a deschis aici o unitate pe formatul Loco, format destinat mediului rural.

De altfel, Profi este singurul actor din comerţul modern local care a pariat puternic pe mediul rural românesc, unde trăieşte în continuare circa jumătate din populaţia ţării, aceasta fiind cea mai mare pondere din Europa.

Aşadar, în timp ce restul reţelelor de supermarketuri şi hipermarketuri, de magazine de discount şi de proximitate modernă şi-au concentrat atenţia asupra urbanului (mic sau mare), Profi a mers şi în rural, acolo unde multă vreme lupta s-a dat doar între micii comercianţi, între magazinele tradiţionale.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro