Retail&Agrobusiness

H&M este la un pas să detroneze Zara. Afacerile H&M se îndreaptă spre 200 mil. euro în 2015, al cincilea an de prezenţă locală.

H&M a intrat în România în primăvara lui 2011, după mai mulţi ani de tatonări. De altfel, retailerul a fost ultimul nume mare intrat, după Inditex, New Yorker şi C&A

H&M a intrat în România în primăvara lui 2011, după mai mulţi ani de tatonări. De altfel, retailerul a fost ultimul nume mare intrat, după Inditex, New Yorker şi C&A

Autor: Cristina Rosca

25.09.2015, 13:00 1051

Liderul pieţei este în prezent grupul spaniol Inditex, care a făcut afaceri de aproape 200 de milioane de euro anul trecut cu şapte branduri - printre care şi Zara - şi aproape 100 de magazine.

La polul opus, suedezii de la H&M au adus pe piaţa locală doar brandul fanion cu acelaşi nume, însă se gândesc să aducă şi altele, printre care COS, un brand premium. Astfel, H&M a obţinut cu un singur brand afaceri de 118 mil. euro anul trecut cu circa 40 de magazine, fiind cel mai puternic brand de modă de la nivel local. La nivel de grup însă, Inditex este lider.

Afacerile H&M cresc însă puternic an de an, astfel că suedezii suflă deja în ceafa spaniolilor. După primele nouă luni din anul financiar 2015 (ce începe la 1 decembrie şi se termină la 30 noiembrie) afacerile H&M în România au ajuns deja la 135 mil. euro, cu aproape 50% mai mari decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Reţeaua de magazine a crescut însă în aceeaşi perioadă cu 7%, ceea ce înseamnă că suedezii cresc atât anorganic (prin deschideri), cât mai ales organic (în magazinele deja deschise). Suedezii au azi în România 41 de magazine, cu 3 mai multe decât acum nouă luni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO