Retail&Agrobusiness

Harta comerţului modern local: Bucureştiul are singur 850 de magazine, cât cele mai puţin dezvoltate 16 judeţe împreună. În total în România sunt 5.250 de magazine moderne, cu vânzări de 13-14 miliarde de euro anual

GEOGRAFIA DE BUSINESS A ROMÅNIEI

Harta comerţului modern local: Bucureştiul are singur...

Autor: Cristina Roşca

20.09.2021, 10:00 2260

Harta comerţului modern local este o copie fidelă a economiei româneşti dat fiind că cele mai multe magazine sunt deschise în judeţele puternice economic, în frunte cu Bucureştiul.

Numărul de unităţi merge mână în mână cu salariul mediu, cu puterea de cumpărare şi cu rata şomajului. Astfel, Capitala adună 850 de magazine, cât cele mai puţin dezvoltate 16 judeţe împreună. Şase judeţe - printre cele mai sărace din România - sunt codaşe şi la investiţiile în retail, cu nici 50 de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de discount, proximitate sau cash & carry fiecare.

Tot şase (cinci şi Bucureştiul) sunt şi judeţe care au atras investiţii în peste 200 de unităţi moderne de comerţ alimentar fiecare. În total, zece reţele străine de comerţ modern şi franciza LaDoiPaşi dezvoltată de grupul german Metro adună 5.250 de magazine, cu vânzări anuale de 13-14 mld. euro. Dat fiind că cei mai mulţi retaileri pariază în continuare pe expansiune, harta comerţului modern local se schimbă de la zi la zi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO