Retail&Agrobusiness

Harta retailului românesc, copia fidelă a hărţii economice: Bucureştiul are 8% din magazine, dar 20% din venituri

Harta retailului românesc, copia fidelă a hărţii...

Autor: Cristina Roşca

06.09.2018, 15:55 1150

♦ În România există circa 102.500 de magazine, unităţi HoReCa şi drogherii care vând bunuri de larg consum (FMCG) ♦ Cele mai multe unităţi, circa 8.500, sunt în Bucureşti, Capitala fiind urmată de cele mai puternice judeţe din punct de vedere economic ♦ Când vine vorba despe vânzările magazinelor, judeţele bogate cântăresc greu în totalul vânzărilor de 20 mld. euro, arată datele companiei de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung.

Cel mai concludent exemplu este chiar cel al Capitalei, care deşi găzduieşte doar 8,3% din totalul unităţilor, aduce mai bine de o cincime (21,3%) la totalul încasărilor. În total sunt incluse toate tipurile de unităţi care vând produse de larg consum, de la hiper şi supermarketuri la chioşcuri şi alimentare, drogherii şi unităţi HoReCa. Sunt luate în calcul doar cele care vând produse de profil, iar la vânzări sunt calculate doar acestea, nu încasările totale, conform informaţiilor furnizate de reprezentanţii companiei de cercetare de piaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO