Retail&Agrobusiness

Horváth & Partners: Consumul de produse din carne şi lactate ar putea creşte cu 1 mld. lei în perioada pandemiei de COVID-19

Horváth & Partners: Consumul de produse din carne şi lactate ar putea creşte cu 1 mld. lei în perioada pandemiei de COVID-19

Kurt Weber, Director General al Horváth & Partners România

Autor: Cristina Bellu

20.05.2020, 11:55 97

Sectorul producătorilor de mezeluri şi lactate poate fi unul dintre sectoarele mai puţin afectate de criza pandemiei de COVID-19 în contextul în care scăderea consumului de mezeluri şi lactate din categoria HoReCa, rezultat din închiderea temporară a restaurantelor şi limitarea semnificativă a turismului, va fi parţial compensată de o creştere a consumului produsă de cei 1,3 milioane de români reveniţi în ţară pe perioada pandemiei, potrivit unei analize a companiei de consultanţă în management, Horváth & Partners.

Astfel, consumul produselor din carne s-ar putea majora cu circa 550 mil. lei în următoarele 12 luni în timp ce lactatele ar putea înregistra o creştere cu aproximativ 340 mil. lei, vânzările retailerilor pe cele două categorii putând creşte cu aproximativ 1,4 - 1,5 miliarde lei, arată datele Horváth & Partners.

De asemenea, veniturile suplimentare apărute ca urmare a creşterii cererii pentru alte categorii de produse cum sunt fructele, legumele, uleiul, orezul, făina, mălaiul, pastele şi produsele de igienă ar putea fi de aproximativ 700 milioane lei.

„Criza cauzată de coronavirus afectează multe domenii, dar poate contribui semnificativ şi la creşterea vânzărilor în industrii ca cea a producătorilor de carne şi lactate sau retail. Românii care lucrau în diferite ţări europene au revenit în ţară, începând cu debutul pandemiei. În prezent, statisticile arată că avem 1,3 milioane de oameni care s-au întors în România şi care vor rămâne, cel mai probabil, până când pandemia va trece şi economiile dezvoltate din vestul Europei îşi vor reveni. Aceştia vor contribui într-o mare măsură la creşterea vânzărilor de carne, mezeluri şi produse pe bază de lapte, precum şi la creştere altor categorii de produse de subzistenţă”, explică Kurt Weber, Director General al Horváth & Partners România.

Reprezentanţii Horváth & Partners consideră că cel mai probabil, această cerere suplimentară, datorată românilor reveniţi în ţară, va creşte consumul produselor de tip private label şi economice din portofoliile retailerilor. Acest fapt va face necesară colaborarea eficientă între marile lanţuri de magazine şi producătorii cu capacităţi de producţie utilizate sub capacitate.

AFACERI DE LA ZERO