Cornel Oprişan, retail manager al IKEA România: Având în vedere evoluţia noastră din ultimii ani, dar şi evoluţia pieţei de mobilă, avem mare încredere în piaţa românească şi estimăm o uşoară creştere a vânzărilor şi pentru anul financiar ce se va încheia la 31 august 2015.
Retailerul suedez IKEA, care deţine un magazin în zona comercială Băneasa din Capitală, a intrat pe profit anul trecut, cu un rezultat net de 11 mil. lei, comparativ cu pierderi de 2 mil. lei în 2013, acestea fiind primele rezultate pozitive pe care suedezii le afişează de la intrarea directă pe piaţa locală în 2010.
IKEA este cel mai mare retailer din lume, poziţie pe care şi-a adjudecat-o şi în România după ce a reuşit cu un singur magazin să aibă un rulaj de aproape 400 mil. lei anul trecut.
În 2011, primul an integral în care magazinul din Băneasa a fost proprietatea directă a suedezilor, pierderile au fost cele mai mari, de aproximativ 20 mil. lei, pentru ca treptat să se reducă, iar anul trecut să revină pe profit.
În anii precedenţi, reprezentanţii companiei spuneau că aceste pierderi au fost determinate de costurile generate de trecerea magazinului din sistemul de franciză la operarea directă de grupul IKEA.