Retail&Agrobusiness

Ikea va investi, până în 2023, circa 3 mld. euro în deschiderea de magazine noi în locaţii centrale şi în echiparea magazinelor existente, pentru a acţiona ca centre de distribuţie pentru comenzile online

Ikea va investi, până în 2023, circa 3 mld. euro în...

Autor: Alexandra Matei

10.05.2022, 12:29 475

Aceste schimbări şi investiţii vizează şi magazinele din România şi vin ca urmare a încercării gigantului de mobilă de a se adapta la noul comportament al consumatorului, orientat către comerţul online. @ Reprezentanţii grupului spun că următoarele cheltuieli se vor concentra pe noi magazine „blue-box”, care oferă experienţa completă pentru client (inspiraţie, mâncare şi ajutor în planificarea casei ), în România, China şi India.

Retailerul de mobilă Ikea, operat de Ingka Group, urmează să investească 3 miliarde de euro în deschiderea de magazine în locaţii centrale ale oraşelor şi în echiparea unor magazine mari existente, astfel încât ele să funcţioneze ca centre de distribuţie pentru comenzile online.

Aceste schimbări şi investiţii vizează şi magazinele din România şi vin ca urmare a încercării gigantului de mobilă de a se adapta la noul comportament al consumatorului, orientat către comerţul online.

„Mai mult decât oricând, dorim să ne optimizăm reţeaua de magazine pentru a oferi o experienţă de cumpărături inspirată, indiferent de cum sau unde aleg clienţii noştri să interacţioneze cu noi. Prin această investiţie ne propunem să asigurăm viabilitatea pe termen lung a afacerii noastre, făcând Ikea mai accesibilă şi mai durabilă”, spune Tolga Öncü, manager de operaţiuni de retail în cadrul Ingka Group, într-un comunicat publicat pe site-ul grupului.

Retailerul s-a concentrat, până acum, pe magazine întinse, situate la periferie sau în afara oraşului, care acţionează ca showroom-uri sau depozite şi care au şi restaurante. Însă, în ultimii ani, Ikea a experimentat noi formate, deschizând magazine mai mici, în centrul oraşului şi îmbunătăţindu-şi zona de online.

Livrarea achiziţiilor online de la secţiunile de depozitare ale magazinelor din afara oraşului va însemna, astfel, livrări mai rapide şi mai ieftine, cu emisii mai mici.

„Compania îşi va concentra investiţiile de extindere în magazine fizice noi, precum şi în renovarea celor existente, pentru a susţine în continuare cererea în creştere pentru livrări la domiciliu.”

Automatizarea secţiunilor de depozitare ale magazinelor existente din afara oraşului va reprezenta o mare parte din investiţii, a adăugat Tolga Öncü.

Comerţul online este în continuă creştere, însă magazinele fizice Ikea rămân o parte esenţială a businessului. Mai mult, oficialii Ingka Group subliniază că din septembrie 2021 au fost deschise 16 noi puncte de vânzare Ikea.

În ultimii trei ani, Ingka Group a investit peste 2,1 miliarde de euro în magazine existente şi noi din cele 32 de pieţe în care Ikea este prezentă.

Reprezentanţii grupului spun că următoarele cheltuieli se vor concentra pe noi magazine „blue-box”, care oferă experienţa completă pentru client (inspiraţie, mâncare şi ajutor în planificarea casei ), în România, China şi India, dar şi pe magazine în marile oraşe.

Grupul suedez are în prezent două magazine în România, unul dintre ele situat în zona Băneasa, iar celălalt, aflat în zona Theodor Pallady.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO