ZF a făcut un index al alimentelor prin care a analizat evoluţia preţurilor a 25 de produse în perioada 16 - 29 aprilie în cele mai mari trei magazine online: Carrefour online, Cora Drive şi eMag.ro, care are un supermarket online în parteneriat cu Mega Image.
Zahărul Mărgăritar şi uleiul Floriol sunt cele două mărci care au avut cele mai mari creşteri între cele 25 de produse luate în calcul în indexul ZF în două dintre cele trei supermarketuri online analizate.
„Deocamdată noi nu avem date despre evoluţia preţurilor. În esenţă, va trebui să ne bazăm pe datele de la Institutul Naţional de Statistică, dar cred că va mai dura până apare evoluţia preţurilor în luna aprilie. Dacă vedem o creştere concentrată a preţurilor, atunci putem demara o investigaţie. Cred că vom avea în mai Monitorul preţurilor“, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei.
Monitorul preţurilor – portalul online prin care se vor putea compara preţurile din magazine şi scăderea preţurilor ca urmare a creşterii concurenţei între magazine, dar care va ajuta la urmărirea impactului scăderii TVA la alimente – a creat diferenţe de opinie în piaţă. Pe de-o parte, Consiliul Concurenţei susţinea acest portal, în timp ce Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR), din care fac parte retaileri alimentari precum Kaufland, Carrefour, Auchan sau Cora, dar şi din bricolaj precum Bricostore, Baumax sau Dedeman, susţinea că este o iniţiativă inutilă.