Retail&Agrobusiness

Innova Capital face o nouă achiziţie pe piaţa din România. Fondul de investiţii cumpără tipografia Grafoprint de la Radu Dimeca

Innova Capital face o nouă achiziţie pe piaţa din...

Autor: Cristina Roşca

04.11.2024, 12:48 1077

Fondul de investiţii Innova Capital a cumpărat, prin intermediul unei companii din portfoliu, tipografia Grafoprint din judeţul Timiş, un business de circa 33 mil. lei anul trecut. Vânzători sunt mai mulţi antreprenori locali, însă fondatorul afacerii şi acţionarul majoritar este Radu Dimeca.

Achiziţia a fost făcut de către Prime Label Group, unul dintre cei mai importanţi producători de etichete din Europa Centrală şi de Est. Compania este deţinută de fondul Innova şi de-a lungul ultimilor ani s-a dezvoltat prin multiple achiziţii. E vorba de şase preluări de companii în cinci ani.

Mutarea perimite firmei poloneze să intre pe piaţa din România şi să ajungă la vânzări de 100 mil. euro (500 mil. lei) în 2024, spun reprezentanţii cumpărătorului.

"Anul 2024 este un an de referinţă pentru Prime Label. Suntem pregătiţi să depăşim 100 de milioane de euro în vânzări, intrând în rândurile celor mai mari producători de etichete din Europa. Din 2019 şi de la achiziţia primei companii - tipografia Embe Press din Polonia, grupul a crescut de peste şapte ori. Expansiunea geografică prin preluarea Grafoprint ne creează noi oportunităţi de dezvoltare. Vedem în România o piaţă cu mare potenţial, deşi este încă subestimată. Intuiţia şi datele de piaţă ne spun că este o direcţie bună de investiţii. Economia românească creşte dinamic în comparaţie cu alte ţări europene, iar creşterea investiţiilor directe ale clienţilor actuali şi potenţiali ai grupului în România arată că merită să fim aici. Sunt foarte entuziasmat de planurile noastre de dezvoltare în cadrul acestei pieţe", a declarat Arkadiusz Sapiecha, CEO al Prime Label.

Tipografia Grafoprint a fost înfiinţată în anul 1991, iar în prezent produce la rândul său etichete. Specializată atât în tipărirea flexografică, cât şi în cea digitală, Grafoprint produce etichete autoadezive pentru mărci FMCG de top din sectorul cosmeticelor, al produselor chimice de uz casnic şi al alimentelor şi băuturilor.

"Astăzi, Grafoprint începe un nou capitol ca parte a Prime Label Group, marcând tranziţia noastră de la o afacere locală la un jucător european. Acest pas este atât o provocare, cât şi o oportunitate", a spus Octavian Tocaci, directorg general al Grafoprint.

Prime Label a mai făcut anterior achiziţii în Polonia, dar şi în Slovenia şi Estonia, România fiind cea mai nouă ţară din listă.

Prime Label şi Innova Capital au fost asistate pe parcursul tranzacţiei de Stratulat Albulescu Attorneys at Law pentru partea juridică şi de Daniela Buhus de la TS Partners pentru due diligence financiar şi fiscal.

Vânzătorii au fost asistaţi de o echipă condusă de Florin Cerna de la BrinkThink Management, în calitate de consultant financiar şi M&A. Asistenţa juridică a fost acordată vânzătorilor de o echipă Băncilă, Diaconu şi Asociaţii SPRL.

Innova Capital este unul dintre cei mai activi investitori financiari din România, recent făcât exit din businessul de optică ce cuprindea reţelele Optiblu şi Optiplza. În România, fondul mai are PayPoing, Payzone, Netopia (sisteme de plăţi), EMI (industrie).

"De ani de zile dezvoltăm în mod constant portofoliul Prime Label, iar intrarea pe noi pieţe din regiune este un pas firesc pentru noi către o creştere mai mare. Credem că o cooperare strânsă cu echipa Grafoprint şi schimbul de cunoştinţe ne vor permite să exploatăm pe deplin potenţialul grupului, în special în România. Ne aşteaptă o perioadă interesantă - pe de o parte, ne vom extinde ofertele Prime Label şi Grafoprint, vom

consolida reţeaua de vânzări şi vom crea soluţii pentru clienţi care să corespundă perfect nevoilor acestora. Pe de altă parte, vom continua să facem achiziţii în conformitate cu viziunea pe termen lung pentru dezvoltarea Prime Label", spune Michał Wojdyła, partener la Innova Capital.