Retail&Agrobusiness

INTERVIU. Călin Ionescu, CEO Sphera Franchise Group: Operaţiunile de livrare au ajuns să contribuie cu aproape 50% la business, faţă de 11% la începutul lui 2020. Pandemia a schimbat fundamental lumea aşa cum o ştiam

Călin Ionescu, CEO Sphera Franchise Group: În acest moment, aşteptăm noi direcţii de la autorităţi pentru a cunoaşte exact regiunile şi oraşele în care putem funcţiona, având în vedere creşterea numărului de cazuri de COVID-19. Ca urmare a disfuncţionalităţii temporare a restaurantelor, impactul se vede automat şi în vânzări, înregistrând la nivel de grup o scădere de 31,6% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent.

Călin Ionescu, CEO Sphera Franchise Group: În acest moment, aşteptăm noi direcţii de la autorităţi pentru a cunoaşte exact regiunile şi oraşele în care putem funcţiona, având în vedere creşterea numărului de cazuri de COVID-19. Ca urmare a disfuncţionalităţii temporare a restaurantelor, impactul se vede automat şi în vânzări, înregistrând la nivel de grup o scădere de 31,6% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent.

Autor: Cristina Roşca

24.10.2020, 09:50 308

♦ Grupul de restaurante Sphera Franchise Group deţine francizele KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery şi Taco Bell în România şi dezvoltă brandul KFC şi în Republica Moldova şi Italia ♦ Este vorba de un total de 156 de restaurante, dintre care două dincolo de Prut, 17 în Italia şi restul în România ♦ La nivelul anului trecut, compania a obţinut vânzări de puţin peste 950 mil. lei, plus 24% ♦ În primul semestru din 2020, sub impactul pandemiei de COVID-19, businessul a scăzut cu aproape o treime la circa 305 mil. lei.

„A fost nevoie să ne adaptăm rapid, atât strategia de busi­ness, cât şi planurile de ex­pansiune, pen­tru a putea func­ţiona în cele mai bune condiţii în fiecare dintre eta­pele pandemiei“, spune Călin Ionescu, CEO Sphera Franchise Group.

La nivel de branduri, pentru KFC au existat întârzieri de 3-6 luni în ceea ce priveşte planurile de dezvoltare. De exemplu, deschiderile planificate iniţial în martie-aprilie au avut loc în iulie - august, pentru că grupul a fost afectat direct de închiderea restaurantelor, precum şi de închiderea sau sus­pen­darea activităţii centrelor comerciale active sau în curs de deschidere. „Dar Sphera Franchise Group este o companie stabilă, cu branduri puternice în portofoliu, capabile să se adapteze rapid la noile condiţii de funcţionare. De ase­menea, având în vedere noul con­text socio-sanitar, ne-am reor­ga­ni­zat şi la nivel logistic şi am imple­men­tat o serie de extra măsuri de sigu­ranţă.“ Toţi angajaţii au fost dotaţi cu măşti, mă­nuşi de pro­tec­ţie şi viziere, au fost amplasate sticle de dezinfectant în zo­nele caselor de marcat, iar toate su­prafeţele din bucătării şi din restaurante se dezinfectează periodic.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO