Retail&Agrobusiness

Interzicerea vânzării energizantelor către minori prăbuşeşte vânzările Coca-Cola în acest segment

Interzicerea vânzării energizantelor către minori...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

14.02.2025, 00:07 1114

Coca-Cola HBC, liderul pieţei de băuturi răcoritoare, a raportat pentru anul trecut în România volume mai mici cu 2,5%, declinul fiind condus în principal de categoria de băuturi energizante, care a scăzut cu peste 10% în 2024 faţă de anul anterior.

Din martie 2024, în România este interzisă vânzarea de băuturi energizante, o măsură care se vede acum în cifrele celui mai mare jucător de pe piaţa băuturilor. Practic, măsura s-a dovedit bună, având în vedere că o parte dintre consumatori erau minori, iar medicii au atras în nenumărate rânduri atenţia asupra impactului consumului acestui tip de băuturi la vârste fragede. 

România a luat această măsură mai târziu decât alte state europene, mai ales în contextul în care cifrele arată că suntem campioni la consumul de băuturi răcoritoare.  O analiză a ZF făcută pe baza datelor de la compania de cercetare de piaţă Euromonitor arată că un român consu­mă în medie din retail 215 litri de băuturi răcoritoare, inclu­siv apă, sucuri şi ener­gizante, cifră care ne plasează pe locul al doilea în regiune la consum per capita, după Ungaria.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Summitul Pietei de Capital