Auchan, Lidl şi Jumbo sunt „autorii“ celor mai mari majorări de capital înregistrate în februarie pe piaţa locală, după ce acţionarii celor trei companii din retail au trimis 360 mil. lei (80 mil. euro) în România, arată datele lunare ale Registrului Comerţului.
Cele trei companii din comerţ au generat în februarie aproape 90% din totalul operaţiunilor cu capitalul străin. Comerţul este şi cel mai mare sector economic din România, cu afaceri totale de 400 mld. lei, o treime din cifra de afaceri totală a companiilor şi peste 800 de mii de salariaţi.
Acţionarii Auchan (lanţ de hipermarketuri cu afaceri estimate la 1 mld. euro) şi cei ai magazinelor cu profil de discount Lidl au adus câte 135 mil. lei (30 mil. euro) în luna februarie la capitalul companiilor pe care le controlează în România, în timp ce magazinele Jumbo, care vând în special jucării şi articole pentru copii, au primit 90 mil. lei (20 mil. euro) de la acţionarii greci. În februarie, soldul capitalului social al companiilor străine a ajuns la 148 mld. lei (41,8 mld. euro), în creştere cu numai 400 mil. lei (91 mil. euro) faţă de prima lună din 2015. Astfel, aportul celor trei companii din comerţ a ţinut pe linia de plutire investiţiile străine din luna februarie.
ZF a scris încă din februarie despre majorarea de capital făcută de acţionarii Lidl, care permite, potrivit informaţiilor oferite atunci de reprezentanţii companiei, să „realizeze investiţii importante în România“. Lidl are în plan construirea a peste zece magazine în ţară, iar datele companiei arată că retailerul german, controlat de familia Schwarz, alocă anual peste 100 de milioane de euro pe piaţa locală.