România are potenţialul de a deveni o forţă în regională în industria alimentară şi de băuturi, iar jucătorii locali din această industrie deja încep să facă paşi în această direcţie, susţine Ionuţ Ardeleanu, director general al Auchan România
„Avem cu siguranţă potenţialul să devenim o forţă regională în industria alimentară şi de băuturi, deja se întâmplă anumite lucruri. Când produci prea mult pentru o anumită piaţă, trebuie să ieşi în exterior. Avem potenţial uriaş şi sper să se întâmple cât mai repede”, a spus el în cadrul evenimentului ZF Retail Summit 2025.
Ce a mai declarat Ionuţ Ardeleanu în cadrul evenimentului ZF:
· Deocamdată suntem bine cu consumul, am început anul bine, sărbătorile pascale au venit şi ele cu lucruri bune pentru consum. Semnele sunt destul de bune, dar luăm şi noi temperatura în piaţă şi vedem că există o reţinere. Vorbim foarte mult despre preţ, toată lumea aleargă după preţ. Companiile vorbesc despre eficientizare. Ce se întâmplă mai departe? Sunt obligat să fiu optimist.
· S-a discutat foarte mult despre creştere şi despre parcursul economiei şi vedem că suntem la începutul a ceva. Oamenii discută şi încep să apară soluţii, apar discuţii despre investiţii.
· Inflaţia e mai mică, dar există, preţurile cresc. Nu mai discutăm despre deflaţie deloc, nu pune nimeni pe masă vreo posibilitate de scădere preţ. Circa 35% dintre români aşteaptă promoţii de scădere de preţ. La sfârşit, pentru clienţi contează valoarea coşului, este un lucru pe care noi îl controlăm.
· Lucrurile nu se mai întâmplă cum se întâmplau acum câţiva ani de zile în producţie. Suntem în alt film, există iniţiative clare de producţie. Încep să se mişte lucrurile şi cred că începe să se stingă un pic acest deficit comercial.
· Nu am trăit niciodată mai bine în România, dar mai este loc de creştere a comerţului în România. Cât o să crească depinde de ce se va întâmpla în perioada următoare.
· Cred că azi noi avem cel mai complex ecosistem. Nu este o laudă vine cu multă complexitate în spate, este foarte greu. Suntem peste tot unde există clientul.
· Există bunăstare, dar nu înseamnă că este o lipsă de atenţie faţă de preţul de listare. Bogaţii sunt extraordinar de atenţi la bugete. Există bunăstare şi foarte mult loc de dezvoltare. Vom vedea în ce direcţie.
· Creşte în continuare formatul de hipermarket, deşi toată lumea îi prevedea finalul. Schimbarea, trecerea de la un hipermarket care vindea tot la eliminarea anumitor segmente este foarte grea şi foarte scumpă.