Retail&Agrobusiness

Irina Schrotter, designer şi proprietar a două fabrici de textile cu 800 de salariaţi: Trebuie să decid dacă readuc toţi oamenii la muncă şi pun în pericol firma sau păstrez oamenii buni şi duc businessul mai departe

De meserie medic, Irina Schrotter şi-a început afacerea în domeniul modei în anul 1990, imediat după adoptarea legii privatizării. Ulterior a început să dezvolte acest business atât pe plan local, cât şi pe plan internaţional.

De meserie medic, Irina Schrotter şi-a început afacerea în domeniul modei în anul 1990, imediat după adoptarea legii privatizării. Ulterior a început să dezvolte acest business atât pe plan local, cât şi pe plan internaţional.

Autor: Cristina Roşca

16.05.2020, 15:09 1424

♦ Designerul Irina Schrotter, cunoscută pentru brandul de modă cu acelaşi nume, deţine două fabrici în zona Moldovei ♦ O unitate de producţie cu 74 de salariaţi realizează doar colecţiile brandului propriu Irina Schrotter ♦ Cea de-a doua fabrică angajează circa 700 de oameni şi lucrează în sistem de lohn pentru branduri premium şi de lux din UE ♦ Sub brandul Irina Schrotter sunt deschise cinci magazine monobrand în România şi unu în Elveţia, iar pe pieţele străine - în special Franţa - produsele sub acest brand sunt vândute în unităţi partenere ♦ Cele două fabrici au avut afaceri de peste 35 mil. lei în 2018 (ultimul an pentru care există date publice), iar anul trecut a existat o creştere uşoară.

Producţia locală de textile a fost lovită puternic de ac­tu­a­la pandemie de Covid-19 dat fiind că oamenii au fost izolaţi la domiciliu şi o parte dintre ei încă stau acasă, astfel că vân­zările de haine au scăzut dramatic. În acest contex, multe fabrici au primit a­nulări de comenzi deşi aveau materia primă deja pe stoc şi se apucaseră de muncă.

„Odată ce pandemia de Covid-19 a lovit puternic ţările din Europa am început să simţim efectele în special pe brandul propriu. La fel ca la criza anterioară, zona de high-end şi lux a fost prima care a simţit, impactul fiind imediat. Am văzut cum consumatorii încep să se uite la cheltuielile pe care le fac“, spune Irina Schrotter. De meserie me­dic, ea şi-a început afacerea în do­me­niul modei în anul 1990, imediat după adoptarea legii privatizării. Ulterior a înce­put să dezvolte acest business atât pe plan local, cât şi pe plan inter­na­ţio­nal.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO