♦ Designerul Irina Schrotter, cunoscută pentru brandul de modă cu acelaşi nume, deţine două fabrici în zona Moldovei ♦ O unitate de producţie cu 74 de salariaţi realizează doar colecţiile brandului propriu Irina Schrotter ♦ Cea de-a doua fabrică angajează circa 700 de oameni şi lucrează în sistem de lohn pentru branduri premium şi de lux din UE ♦ Sub brandul Irina Schrotter sunt deschise cinci magazine monobrand în România şi unu în Elveţia, iar pe pieţele străine - în special Franţa - produsele sub acest brand sunt vândute în unităţi partenere ♦ Cele două fabrici au avut afaceri de peste 35 mil. lei în 2018 (ultimul an pentru care există date publice), iar anul trecut a existat o creştere uşoară.
Producţia locală de textile a fost lovită puternic de actuala pandemie de Covid-19 dat fiind că oamenii au fost izolaţi la domiciliu şi o parte dintre ei încă stau acasă, astfel că vânzările de haine au scăzut dramatic. În acest contex, multe fabrici au primit anulări de comenzi deşi aveau materia primă deja pe stoc şi se apucaseră de muncă.
„Odată ce pandemia de Covid-19 a lovit puternic ţările din Europa am început să simţim efectele în special pe brandul propriu. La fel ca la criza anterioară, zona de high-end şi lux a fost prima care a simţit, impactul fiind imediat. Am văzut cum consumatorii încep să se uite la cheltuielile pe care le fac“, spune Irina Schrotter. De meserie medic, ea şi-a început afacerea în domeniul modei în anul 1990, imediat după adoptarea legii privatizării. Ulterior a început să dezvolte acest business atât pe plan local, cât şi pe plan internaţional.