Retail&Agrobusiness

Jumbo a avut marjă de profit de peste 20% cu magazinele de jucării din România

Jumbo a avut marjă de profit de peste 20% cu magazinele...

Autor: Marius Oncu

29.09.2015, 14:16 1505

În anul fiscal încheiat în iunie 2014, interval în care Jumbo a operat cu două magazine, la Timişoara şi Bucureşti, profitul net s-a situat la 2,15 milioane euro, iar vânzările la 9,45 milioane euro. Retailerul a deschis primul magazin din România, cel din Timişoara, în octombrie 2013.

Excluzând vânzările intragrup, operaţiunile din România au înregistrat în anul fiscal 2014/2015 (intervalul 1 iulie 2014 -30 iunie 2015) vânzări nete de 24,29 milioane euro, faţă de 8,83 milioane euro în anul fiscal 2013/2014.

Toate cele patru magazine deschise pe piaţa locală în anul fiscal 2014/2015 au suprafeţe de 12.000 de metri pătraţi.

Totodată, Jumbo notează că pentru anul în curs are planificată în România deschiderea unui nou magazin, la Piteşti, cu o suprafaţă, de asemenea, de 12.000 de metri pătraţi.

"În privinţa României, în octombrie este aşteptată deschiderea celui de-al şaptelea magazin la Piteşti (12.000 de metri pătraţi). Este de notat că România este ţara asupra căreia se va concentra planul de investiţii al grupului în următorii ani", se arată într-un comunicat al retailerului.

Retailerul avea la finele lunii iunie 422 de angajaţi în România, din care 62 temporari. La nivel de grup, personalul totaliza la mijlocul anului 4.735 de persoane, din care 670 erau angajaţi temporari.

Potrivit unor informaţii prezentate anterior, planurile grupului vizează dezvoltarei unei reţele de 12-18 unităţi pe piaţa românească.

La mijlocul acestui an, reţeaua de magazine a grupului elen număra 72 de magazine, din care 53 în Grecia, cinci în Cipru, opt în Bulgaria şi şase în România. De asemenea, grupul operează şi magazinul online e-Jumbo.

Vânzările la nivel de grup s-au situat la 666,1 milioane euro în anul fiscal încheiat în iunie, profitul net fiind de 104,84 milioane euro. Vânzările nete au totalizat 582,54 milioane euro.

Pe lângă jucării, care reprezintă cea mai mare parte a afacerilor, magazinele companiei oferă produse pentru îngrijirea copiilor, rechizite, produse de sezon, decoraţiuni şi produse pentru locuinţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO