Jan Willem Kivits, cel care conduce de trei ani businessul local al grupului olandez FrieslandCampina, crede că pe piaţa lactatelor nu vor exista achiziţii majore, pentru că marii jucători locali au capacităţile de producţie suficient de mari pentru a creşte singuri.
„Este greu de prezis dacă vor fi achiziţii în industria lactatelor. În România încă se lucrează cu supracapacităţile create înainte de criză. Mulţi producători au destul potenţial de creştere pe picioarele lor. Să cumperi o poziţie prin a prelua un competitor în aceste circumstanţe nu este un lucru logic. Nu aştept schimbări majore în această direcţie“, a declarat pentru ZF Jan Willem Kivits, managing director al FrieslandCampina România, al treilea cel mai mare jucător de pe piaţa lactatelor cu afaceri de 387 mil. lei (87 mil. euro).
Friesland şi-a consolidat poziţia locală printr-o politică de achiziţii finalizată în 2004 cu „perla“ lactatelor din zona Ardealului, brandul Napolact, în timp ce grupul francez Lactalis a intrat în România prin preluarea LaDorna în 2008. De atunci, industria a mai trăit falimentul Tnuva, insolvenţa Prodlacta Braşov (în prezent compania nu mai este în insolvenţă), dar şi investiţia de la zero a grecilor de la Olympus.