Retail&Agrobusiness

Kraft Heinz: autopsia unui model care a influenţat întreaga industrie alimentară şi i-a dat lui Buffett o indigestie de 3 mld. dolari

Kraft Heinz: autopsia unui model care a influenţat...

Autor: Bogdan Cojocaru

25.02.2019, 00:00 338

Bazată pe achiziţii în serie, pe o cură drastică de auteritate şi pe manageri foarte tineri, strategia fondului de investiţii 3G a bulversat sectorul alimentar înainte de a-şi arăta limitele, scrie Les Echos.

Modelul aplicat de 3G a venit ca un uragan, iar acum este pe cale să dispară. Provizioane de 15,4 miliarde de dolari constituite de Kraft Heinz, gigant alimentar american renumit pentru mărcile sale iconice de ketchup şi hotdog, şi prăbuşirea  cu 27% a acţiunilor companiei pe bursă sună ca un cântec de lebădă al sistemului 3G.

Este un model pus în practică de fondul omonim al Kraft Heinz, Burger King şi la producătorul de bere AB InBev.

Capacitatea 3G de a reduce costurile  a avut „un impact revoluţionar asupra tuturor celorlalţi actori“, recunoştea în aprilie 2015 fostul preşedinte al Nestlé Peter Brabeck-Letmathe.

Modelul 3G se bazează pe tăieri de costuri nemiloase.

Fondul n-a inventat metoda „buget cu bază zero“, care obligă o subsidiară să justifice toate costurile în fiecare an şi nu doar cheltuielile noi. Însă a dus-o la extreme.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO