Retail&Agrobusiness

Lanţul de cafenele 5 to go se apropie de pragul de 500 de unităţi după ce s-a extins cu aproape 50 de cafenele de la începutul anului. Radu Savopol, cofondator 5 to go: Păstrăm ritmul accelerat de dezvoltare regională

Radu Savopol, cofondator 5 to go

Radu Savopol, cofondator 5 to go

Autor: Cristina Bellu

20.04.2023, 14:15 348

Lanţul de cafenele 5 to go, cel mai extins jucător de pe piaţa locală a cafenelelor, a deschis aproape 50 de unităţi de la începutul anului şi urmează să atingă pragul de 500 de cafenele, din care aproape jumătate se găsesc în Bucureşti, arată datele transmise joi de oficialii companiei.

În perioada ianuarie-martie 2023, afacerile la nivelul grupului au atins 11,5 mil. euro, iar planurile de expansiune continuă.

„Obiectivele principale setate pentru acest an sunt creşterea cifrei de afaceri şi a cotei de piaţă, iar acest lucru îl vom obţine păstrând ritmul accelerat de dezvoltare regională, dar şi prin diversificarea ofertei din cafenele, care să creeze noi oportunităţi de consum pentru produsele noastre şi să ofere mai multe motive de a intra într-o cafenea 5 to go”, spune Radu Savopol, cofondator 5 to go.

Anul trecut, afacerile la nivelul grupului au depăşit 30 milioane euro, o creştere de două ori mai mare faţă de anul 2021 şi peste aşteptările setate la început de an de către companie.

Potrivit unui studiu realizat de Reveal Marketing Research, notorietatea brandului a ajuns la 72% la nivel naţional şi 93% la nivelul Capitalei, faţă de 63% naţional, respectiv 90% în Bucureşti înregistrate în urmă cu un an.

În plus, se remarcă un grad de cunoaştere a brandului semnificativ mai mare, de 86%, în rândul tinerilor cu vârste între 18-24 de ani.

Pe lângă notorietatea în creştere la nivelul brandului, studiul indică un trend crescător şi în ceea ce priveşte intenţia de a cumpăra de la 5 to go în viitor, la 74% dintre respondenţi faţă de 72% în 2022. Conform aceleiaşi cercetări, top motive pentru care consumatorii aleg 5 to go sunt calitatea produselor (52%), gustul (40%),  proximitatea (38%), faptul că le place brandul (37%) şi preţul (32%).

„Am crezut întotdeauna în importanţa construirii unei relaţii solide cu consumatorii, iar pentru asta suntem întotdeauna atenţi la feedbackul lor. Loialitatea clienţilor noştri şi nivelul de notorietate pe care l-am atins se datorează înainte de toate politicii centrate pe consumator şi actualizării permanente a strategiei de business, prin care ne propunem să oferim o experienţă plăcută, adaptată evoluţiei pieţei, oricărui client care trece pragul cafenelelor noastre”, adaugă Radu Savopol.

Compania urmăreşte dezvoltarea masivă la nivel naţional şi internaţional. În perioada imediat următoare, acest lucru se va concretiza şi prin deschiderea a două noi locaţii în Ungaria, unde în 2022 a fost deschisă prima cafenea, devenind astfel a patra piaţă internaţională, alături de Marea Britanie, Franţa şi Belgia.

Businessul 5 to go a luat naştere în 2015, iar în prezent se apropie de pragul de 500 de unităţi, fiind cel mai mare lanţ de cafenele din Europa de Est, dar şi cea mai accesată franciză din România.

 
 
 
 


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO