Retail&Agrobusiness

Lanţul de hipermarketuri cora numeşte o româncă la vârful operaţiunilor locale: Aura Rădulescu preia conducerea companiei de la Thierry Destailleur, cel care coordonat business-ul retailerul în ultimii cinci ani şi care devine preşedinte al Consiliului de Administraţie

Lanţul de hipermarketuri cora numeşte o româncă la...

Autor: Cristina Bellu

04.04.2022, 13:19 482

Grupul belgian Louis Delhaize, prezent în România din 2003 prin intermediul reţelei cora, a numit-o pe Aura Rădulescu la cârma operaţiunilor locale, începând din această lună, potrivit unui comunicat primit luni la redacţie.

Ea a preluat conducerea de la Thierry Destailleur, cel care coordonat business-ul retailerul începând cu 2017, şi care devine preşedintele Consiliului de Administraţie, poziţie din care va oferi consiliere strategică pentru dezvoltarea companiei.

De altfel, de la intrarea pe piaţa locală şi până în prezent, operaţiunile retailerului au fost conduse doar de expaţi:Philippe Lejeune, care a administrat operaţiunile lanţului de hipermarketuri încă de la înce­puturi, astfel că a stat în funcţie circa 15 ani, urmat apoi de Thierry Destailleur.

Aura Rădulescu s-a alăturat echipei cora începând cu 2008, timp în care a condus, pe rând, centralele de achiziţii non alimentară, alimentară, pentru ca în 2020 să preia conducerea Centralei de Achiziţii a Cora. Anul trecut, Aura Rădulescu a fost promovată în rolul de director operaţional.

„Preiau conducerea cora într-un moment de cotitură atât intern – având în vedere procesul de transformare prin care vom trece în următorii trei ani – cât şi extern, dat fiind contextul geo-politic. (...) Priorităţile mandatului meu sunt continuarea creşterii cora prin dezvoltarea multicanal, consolidarea modelului comercial, desfăşurarea operaţiunilor în mod eficient şi sustenabil”, spune Aura Rădulescu, CEO cora.

În paralel cu această numire, echipa de top management a fost completată cu două poziţii noi, create pentru a susţine procesul de transformare a cora. Astfel, Claudia Badea, care până acum a fost directorul hipermarketului cora Lujerului, devine Director pentru Comerţul digital şi va coordona dezvoltarea multicanal a companiei, iar Anca Popescu, fostul director al cora Pantelimon, devine director pentru Responsabilitate Socială şi va coordona noua strategie referitoare la impactul social al companiei în România.

Totodată, Camelia Popescu preia un nou rol, acela de  Director de PR & Public Affairs.

De asemenea, au fost operate modificări în conducerea unor magazine, fiind numiţi directori noi la cora Pantelimon, cora Lujerului (Bucureşti), cora Brătianu (Constanţa), cora Drobeta şi cora Ploieşti, transmit oficialii companiei.

Toţi oamenii avansaţi în funcţii sunt formaţi în companie şi şi-au dovedit, în timp, competenţele profesionale.

„Transformarea cora este un proces gândit de mai mulţi ani, la care au participat toţi angajaţii. Echipa locală are resurse extraordinare de reinventare şi inovare. Structura noului management reflectă talentul echipei – noii lideri sunt oameni care au crescut odată cu cora, încă din primele zile de activitate pe piaţa românească. Eu însumi sunt în cora România de la început, din 2004, şi am avut bucuria să observ creşterea businessului şi evoluţia echipei. Îi rămân alături pentru a deschide o nouă etapă de dezvoltare în istoria cora în România.”, spune Thierry Destailleur, preşedintele CA al cora.

Lanţul de magazine Cora a încheiat anul 2020 cu afaceri de 1,6 miliarde de lei, cu 5,5% mai mici decât în 2019. Declinul a survenit în pandemie, un an atipic pentru consum şi pentru retail.

Compania a intrat pe piaţa locală în 2003 şi s-a extins prudent iniţial, însă în plină criză financiară (2009-2010), când celelalte lanţuri pe acest format frânau expansiunea, Cora anunţa planuri de expansiune. În prezent, cora operează 10 hipermarketuri în Bucureşti şi în marile oraşe, magazinele cora Urban şi platforma de e-commerce cora.ro, pe care sunt listate peste 40.000 de produse.

În 2013, prin intermediul platformei cora.ro, este lansat serviciul de livrare la domiciliu, cora devenind primul mare lanţ comercial cu livrare tip drive din România. Începând cu 2020 serviciul coraExpress extinde accesul la cumpărături online, prin comenzi din aplicaţiile Glovo, Foodpanda şi Tazz, cu livrare în mai puţin de 60 de minute.


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO