Retail&Agrobusiness

Laura Lazăr, Apemin ZIZIN: Stabilizarea costului de producţie va fi o mare provocare în 2023. Avem prevăzută o creştere de 6% a veniturilor

Laura Lazăr, Apemin ZIZIN: Stabilizarea costului de...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

03.01.2023, 12:27 217

Laura Lazăr, CEO al producătorului de apă minerală naturală Apemin ZIZIN, spune că anul acesta principalele provocări vor fi probabil legate de situaţia geopolitcă, de evoluţia războiului din Ucraina, evenimente care deja au adus în plan economic creşteri de preţuri, concomitent cu scăderea puterii de cumpărare.

„În aceste condiţii, stabilizarea costului de producţie va fi o mare provocare. Cu acest deziderat ar trebui să intrăm în 2023 pentru a ne contura un plan de dezvoltare raţional. Altfel, ne aflăm în situaţia de a identifica zilnic soluţii şi de a ne asuma, cu precădere, obiective pe termen scurt”, a spus ea pentru ZF. Apemin ZIZIN va deschide anul acesta o nouă fabrică după o investiţie de peste 5 milioane de euro.

Noul amplasament de îmbuteliere şi depozitare a apei minerale naturale ZIZIN are prevăzute dotări din sfera creşterii eficienţei energetice – sisteme fotovoltaice, echipament cu consum optim prevăzut cu contorizare inteligentă, recuperare de energie reziduală.

„Majoritatea bugetului investiţional va fi alocată în direcţia finalizării noii fabrici. Sigur, în cele din urmă, acest amplasament va oferi o creştere a capacităţii de producţie şi, totodată, extinderea echipei. Aşadar, bugetul pe anul 2023 are prevăzută o creştere a veniturilor de 6%”.

Pentru 2022, reprezentanţii companiei estimează că cifra de afaceri va ajunge la aproximativ 19 milioane de euro, în creştere cu 26% faţă de anul 2021.

Laura şi Laurenţiu Lazăr au preluat pachetul majoritar al Apemin Zizin în 1997, la şase ani după ce societatea a fost înfiinţată.

Cei doi au intrat în afaceri în 1992, activând iniţial în comerţ. În 1994 au pus bazele societăţii Lazăr Group Prod, cu activităţi în producţia şi comercializarea ambalajelor PET (de plastic). În 1998, Apemin ZIZIN a fost compania care a introdus pentru prima dată pe piaţa locală varianta de sticlă de plastic (PET) de 5 litri pentru apa minerală plată. În 2021, Apemin Zizin a avut o cifră de afaceri de 76,7 milioane de lei (15,6 mil. euro), fiind unul dintre cei mai mari zece jucători din domeniul băuturilor non-alcoolice

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO