Retail&Agrobusiness

Legea 51% produse româneşti, pro şi contra: pot supermarketurile să acopere necesarul de produse agroalimentare din consumul intern?

Legea 51% produse româneşti, pro şi contra: pot...

Autor: Roana Rotaru

14.07.2016, 00:05 394
Principalul argument folosit de supermarketuri pentru a combate „legea lui 51%“, care obligă retailerii să expună la raft produsele provenit din lanţul scurt alimentar, este că producţia naţională nu acoperă con­sumul intern, motiv pentru care sunt nevoiţi să acopere deficienţa de produse agroali­men­tare din importuri.
 
Potrivit reprezentanţilor din agrobusiness, România poate acoperi din producţia naţională nece­sarul de carne de pasăre, de ouă, de produse lactate şi de panificaţie, însă există o deficienţă de carne de porc şi vită, iar în extrasezon, de fructe şi legume. Aceste deficien­ţe ar putea fi combătute printr-o mai bună orga­ni­zare a producătorilor agricoli şi prin dezvol­tare unor sisteme de depozitare care să permită livrarea de fructe şi legume tot anul. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO