Retail&Agrobusiness

Locul lăsat liber de Uber Eats în piaţă este ocupat de Bolt cu aplicaţia Bolt Food

Locul lăsat liber de Uber Eats în piaţă este ocupat...

Autor: Cristina Roşca

04.05.2020, 14:57 1178

Piaţa de livrări la domiciliu, singura activă în această perioadă marcată de pandemia de Covid-19, va avea un nou jucător, Bolt Food, divizia de livrări de mâncare a aplicaţiei de transport Bolt.

“Da, pregătim lansarea Bolt Food în România. De la momentul începerii epidemiei, am căutat să creăm oportunităti noi pentru şoferii de pe platforma noastră şi serviciile de livrare s-au numărat printre acestea. Momentan suntem în plin proces de pregătire, aşa că nu putem da mai multe informaţii”, spun reprezentanţii Bolt.

Platforma estoniană de ride-hailing Bolt, activă şi pe piaţa din România, a început deja să negocieze cu restaurantele din piaţă, ba chiar a şi semnat unele contracte, arată datele ZF.

Compania intră pe piaţa de livrări la domiciliu din România într-o perioadă în care Uber Eats abia a anunţat că va ieşi.

“Bolt Food va intra pe piaţa cu cele mai mici comisioane de listă de până acum, de 22%. Aceste comisioane pot fi negociate însă”, spune un jucător din piaţă.

Acum, pe acest segment – al livrării de mâncare – cei mai mari jucători sunt glovo şi foodpanda. Din datele ZF, livrările sunt undeva la 5-7% din toată piaţa de mâncare, adică la 70-100 mil. lei, conform estimărilor ZF. În contextul în care comisioanele sunt de 20-30% la aceste platforme, încasările lor sunt de 10-20 mil. lei dacă se ia în calcul faptul că nu toate livrările se fac prin platforme, unele fiind şi independente. În România există, conform celor mai recente date, 35.000-40.000 de restaurante, cafenele şi baruri.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO