Cel mai important canal de vâzare din România este astăzi cel de discount, care a ajuns la final de 2024 la o cotă de piaţă de 27,7% după creşteri succesive an de an.
Dincolo de acest canal, singurele care mai câştigă teren sunt proximitatea modernă şi online-ul.
În cazul acestora două din urmă, crezul e acelaşi – consumatorul e tot mai grăbit, aşa că vrea să poată face shopping rapid, chiar dacă asta îl costă mai mult.
Tocmai de aceea, comerţul modern de proximitate a devenit cel mai fierbinte segment al pieţei de retail alimentar din România. Auchan, Carrefour, Mega Image, Profi, Froo şi LaDoiPaşi Extra sunt toate nume mari care pariază pe magazine mici, de cartier, moderne, amplasate în apropierea locurilor de consum sau în zone cu trafic pietonal intens.
Pe de altă parte, la discounteri, crezul e cu totul altul, şi anume că preţul e cel mai important argument la shopping.
Şi aşa este. Ambele idei sunt valabile, doar că fiecare pentru un alt tip de client.
În acest context, hipermarketurile, comerţul tradiţional şi segmentul cash&carry pierd cotă de piaţă, în timp ce la supermarketuri cifrele s-au stabilizat în ultimii doi ani, arată datele companiei de cercetare de piaţă YouGov România.