• Leu / EUR4.7785
  • Leu / GBP5.6554
  • Leu / USD4.3069
Retail&Agrobusiness

Mai multe "bule" pentru jucătorii din industria băuturilor: Creşterea consumului nu a adus cu sine doar o tendinţă către produsele fără zahăr, ci şi către produsele fără bule.

Autor: Mădălina Panaete

11.08.2019, 16:02 176

Jucătorii din industria băuturilor, au continuat şirul creşterilor astfel că cei mai mari zece jucători de pe piaţă au raportat afaceri mai mari în 2018.

Coca-Cola HBC România, care are trei fabrici de băuturi la Ploieşti, Timişoara şi Vatra Dornei, rămâne în continuare cel mai mare jucător de piaţa băuturilor nonalcoolice, o piaţă de peste 3 miliarde de litri anual.

Deşi băuturile „cu bule” rămân principala categorie de pe piaţa băuturilor răcoritoare, accentul se pune mai mult pe băuturi mai sănătoase şi cu mai puţin zahăr. Dacă în urmă cu câţiva ani pe rafturi se găseau doar băuturi de tip cola fără zahăr, astăzi majoritatea brandurilor au variante „light”, mai ales că se încearcă taxarea produselor cu zahăr. 

De exemplu, în prezent 34% din totalul volumelor producătorului Coca-Cola pe plan local reprezintă băuturile cu conţinut redus sau fără calorii, luând în calcul portofoliul complet.

Anul trecut de exemplu, Coca-Cola HBC România a vândut peste 1,094 miliarde de litri (192 mil. unit cases),  arată raportul anual al companiei.

Pe de altă parte, creşterea consumului nu a adus cu sine doar o tendinţă către produsele fără zahăr, ci şi către produsele fără bule.

 
Principalele valute BNR - joi, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7785
Diferență: 0,044
Ieri: 4.7764
Azi: 4.3069
Diferență: 0,0046
Ieri: 4.3067
Azi: 5.6554
Diferență: 0,0088
Ieri: 5.6549
Azi: 4.3582
Diferență: 0,0459
Ieri: 4.3562