Retail&Agrobusiness

Mărcile private şi exclusive contribuie cu 500 mil. lei la businessul Auchan

Mărcile private şi exclusive contribuie cu 500 mil. lei...

Autor: Cristina Roşca

07.08.2019, 07:35 405

Produsele marcă proprie ale retailerului francez contribuie cu 10% la cifra de afaceri din România, dar ţinta este ca în cinci ani să ajungă la 17-20%.

Grupul francez Auchan, prezent local cu o reţea de 33 de hipermarketuri şi circa 20 de unităţi de mici dimensiuni, obţine din vânzarea de mărci proprii şi exclusive circa 540 de milioane de lei, conform calculelor ZF făcute pe baza informaţiilor publice şi a celor oferite de companie. Compania a obţinut anul trecut afaceri de 5,4 mld. lei, în creştere cu 3,5% faţă de anul anterior.

„Cota mărcilor proprii Auchan este astăzi de aproximativ 10% din totalul cifrei de afaceri. Ne propunem ca în 5 ani să ajungem la o pondere de circa 17%-20% pentru mărcile proprii şi cele exclusive“, spune Tiberiu Daneţiu, director de marketing în cadrul Auchan Retail România. El mai spune că îşi bazează estimările pe evoluţia actuală a acestor mărci private.

Top cinci categorii de produse unde ponderea mărcilor private Auchan este cea mai mare în vânzări sunt hârtia igienică, uleiul de floarea-soarelui, prosoapele de hârtie pentru bucătărie, tricourile & hanoracele şi trolere & valize. „Aproape unu din două produse vândute în aceste categorii sunt produse Auchan sau by Auchan.“

La polul opus se găsesc categoriile marcate printr-un nivel de concurenţă extrem de ridicată, de regulă între produsele unor companii internaţionale, care investesc foarte mult în marketingul acestora. Tiberiu Daneţiu aminteşte astfel alimentele pentru bebeluşi, produsele din categoria parafarmacie, bomboanele ciocolată, iaurtul sau deserturile.

Producătorii români realizează circa 1.000 de produse marca proprie pentru Auchan, pe multe categorii, de la ouă, lapte, făină, ape şi sucuri, biscuiţi, mezeluri, brânzeturi, hrană animale, îngheţată, legume congelate până la şerveţele, prosoape bucătărie sau produse textile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO