Retail&Agrobusiness

Mediul antreprenorial: Trebuie să susţinem producţia locală, nu doar brandurile româneşti. Această criză poate fi o oportunitate pentru România, iar consumul de produse locale poate duce la repornirea mai rapidă a economiei

Videoconferinţa Branduri româneşti pentru revenirea economiei

Mediul antreprenorial: Trebuie să susţinem producţia...

Autor: Cristina Bellu, Alexandra Cepăreanu

29.04.2020, 00:07 1950

♦ Cristian Sporiş, Raiffeisen Bank România: Pandemia ne obligă să ne gândim la strategii care să ne ajute să stimulăm producţia locală ♦ Giampaolo Manzonetto, Lactalis, LaDorna, Parmalat România: Trebuie să stimulăm producţia locală, nu doar producătorii români. Toate companiile care produc local contribuie la economia României ♦ Claudiu Necşulescu, Jidvei: Nu trebuie să ne concentrăm pe brandurile autentic româneşti, ci pe ceea ce este produs în România ♦ Rudolf Vintezal, Roca: Trebuie să dezvoltăm branduri sustenabile, în special în domeniile considerate strategice pentru ţară ♦ Cătălin Păunescu, Star Storage: Credem că în mai, iunie lucrurile vor reveni la normal, şi posibil să accelereze chiar ♦ Adrian Docea, Heraldist and Wondermarks: Fiecare recesiune aduce noi oportunităţi ♦ Constantin Boromiz, Boromir: Deficitul comercial existent este o oportunitate. În astfel de momente trebuie să vezi oportunităţile.

Repornirea economiei afectată de criza pro­vocată de pandemia de Covid-19 trebuie să fie făcută prin stimularea producţiei atât a com­pa­niilor româneşti, cât şi a celor internaţionale care au unităţi de producţie pe teritoriul ţării, au trans­mis antreprenorii, directorii de companii internaţionale şi reprezentanţii de bănci prezenţi în cadrul videoconferinţei Branduri româneşti pentru revenirea economiei organi­za­tă de Ziarul Financiar în parteneriat cu Raiffeisen Bank.

„Pentru a stimula economia după această criză e nevoie să stimulăm producţia locală. Dar asta nu înseamnă să ne concentrăm doar pe bran­duri româneşti, avem nevoie şi de bran­durile inter­naţionale care produc în România, trebuie să susţinem şi companiile internaţionale cu capa­cităţi de producţie în România“, a spus Giampaolo Manzonetto, director general Lac­talis România, LaDorna şi Parmalat România.

Cristian Sporiş, vicepreşedinte pe segmentul corporaţii în cadrul Raiffeisen Bank România, susţine şi el că stimularea consumului de produse locale este un factor care poate duce la repornirea mai rapidă a economiei.

„Dacă o să cumpărăm mai multe produse locale, atunci şi economia locală se va restarta mai repede. În momentul în care o să avem din ce în ce mai multe branduri locale, acestea vor crea o spirală virtuoasă pentru toată comunitatea din care facem parte“, a spus Cristian Sporiş.

De asemenea, pentru a menţine sau pentru a stimula economia este nevoie ca banii să circule pe piaţă, iar consumatorii finali să nu se sperie şi să nu amâne toate cumpărăturile pe care le aveau în plan, a adăugat Cristian Sporiş.

„Există lichiditate pe piaţă, noi am acordat credite, susţinem antreprenorii români, dar consumatorii finali sunt cei care trebuie să facă banii să circule pe piaţă, să nu se sperie şi să ţină banii blocaţi în depozite“. În ultimele patru săptămâni Raiffeisen Bank România a acordat credite în valoare totală de 1,5 miliarde de lei către companii din retail, HoReCa, sănătate, energie.

Adrian Docea, creative director în cadrul Heraldist and Wondermarks, spune că această criză poate reprezenta o oportunitate pentru antreprenorii „creativi şi curajoşi“, care îşi desfă­şoară activitatea după un plan bine stabilit şi pe termen lung şi care le oferă clienţilor încredere.

„Este foarte important să ai idee despre cine eşti şi de ce eşti pe piaţă pentru a transmite un semnal de încredere oamenilor care lucrează pentru tine sau celor care îţi cumpără produsul. Criza avantajează antreprenorii foarte creativi şi curajoşi, iar românii nu duc lipsă de inventivitate, chiar dacă sunt mai impulsivi în ceea ce priveşte adoptarea unei strategii. Începe un deceniu al companiilor curajoase. Fiecare recesiune aduce noi oportunităţi“, a spus Adrian Docea.

El afirmă că perioadele de criză le oferă antreprenorilor oportunitatea de a-şi regândi şi reconstrui businessurile şi de „a crea mai multă valoare pentru consumatori.“

Un alt factor care contribuie la repornirea economiei sunt investiţiile în domeniile considerate strategice pentru ţară, a menţionat Rudolf Vintezal, CEO al platformei de investiţii Roca.

„România şi Europa de Est au oportunitatea de a beneficia de un nou tip de brand, no made in China, unul care va căpăta valoare în perioada următoare.Trebuie să dezvoltăm branduri sustenabile în special în domeniile de activitate considerate strategice pentru ţară. Brandul este cel care asigură o relaţie pe termen lung cu consumatorul“,  a spus Rudolf Vintezal.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO