Lanţul de magazine Mega Image, ce deţine două branduri – cel cu acelaşi nume şi Shop & Go -, a lansat un nou concept pe piaţa locală. Este vorba de un concept nou Shop & Go, deschis pe Bulevardul Decebal din Capitală, chiar în coasta concurenţilor de la Froo (brand operat de polonezii de la Zabka, ce au în spate fondul de investiţii CVC).
Acest magazin de proximitate, pentru că Shop & Go activează pe acest segment, aduce ca noutate o vitrină de produse calde, cu hotdog, pizza şi croissante. De altfel, pe un panou de promovare poziţionat chiar în faţa unităţii, apar următoarele mesaje: „cafeaĂcroissant cu un la 6,5 lei”, „hot dog la 4,99 lei sau hotdog cu băutură la 8,49 lei” şi „pizza quatro formaggi, margherita sau diavola la 7 lei”.
Această schimbare este interesantă în contextul în care când Froo a deschis primele magazine, executivii companiei au spus că aduc modelul din Polonia în România. Ce înseamnă asta? Că o bună parte din produse sunt de consum imediat, precum cafea caldă, hot-dog sau gheaţă. Compania are în frigider pahare cu gheaţă, acesta fiind unul dintre produsele fanion din Polonia.
Totodată, executivii spuneau că mărcile private reprezintă cam 20% din oferta din magazin, dar cele mai multe sunt în zona casei de marcat, în zona de bistro, unde se găsesc cafeaua sau sandvişurile şi hot-dogii.
Acum, nou concept al Shop & Go vine cu zona caldă tot la casă, ea fiind amplasată chiar la intrare.
Mega Image are două concepte – Mega Image şi Shop & Go. Primele au, în medie, 8.000-10.000 de SKU-uri, iar celelalte au între 5.000 şi 6.000.
Magazinele Mega Image măsoară între 300 şi 1.000 mp fiind aşadar considerate supermarketuri, iar cele Shop & Go între 100 şi 150 mp, fiind clasificate magazine de proximitate. Reţeaua Shop & Go funcţionează însă 100% sub contract de agent, în timp ce unităţile Mega Image sunt operate direct.
Contract de agent înseamnă că un antreprenor le operează, însă spaţiul de oferit la cheie de Mega Image. Un model similare are, conform datelor ZF, şi Froo.