Retail&Agrobusiness

Mersul la mall revine puternic în preferinţele românilor. Georgian Drăghici, Brand Management: Cifrele se compară acum cu cele din 2019. Deşi este posibil ca valoarea bonului să stagneze, numărul vizitelor îşi va păstra tendinţa de creştere

Mersul la mall revine puternic în preferinţele...

Autor: Cristina Bellu

06.03.2023, 11:19 194

Românii fac peste 32 milioane de vizite la mall în fiecare lună, dintre care aproape 30% sunt în Bucureşti, arată cele mai recente date colectate de Brand Management, principalul jucător din piaţa locală de comunicare indoor.

Cele mai multe vizite, atât la nivel naţional, cât şi în Capitală, sunt făcute de femei, care acoperă un procent de 57%, spre deosebire de bărbaţi, care vizitează mallurile în procent de numai 43%. 

Dintre aceştia, cel mai activ segment de vârstă este generaţia Millennials (cei născuţi între 1981-1996). Consumatorii cu vârsta cuprinsă între 26 şi 45 de ani reprezintă 53% din totalul de vizite, în timp ce Generaţiile Z (18-25 ani) şi X (45-55 de ani) constituie fiecare câte 23%. 

„Mersul la mall este un comportament social la noi în ţară. După perioada pandemiei, oamenii au revenit în centrele comerciale avizi în primul rând de socializare. Cifrele se compară acum cu cele din 2019 (…). Deşi este posibil ca valoarea bonului să stagneze anul acesta, din cauza inflaţiei, numărul vizitelor în centrele comerciale va rămâne constant sau îşi va păstra tendinţa de creştere”, spune Georgian Drăghici, Director Comercial Brand Management.

În anii 1980, la nivel global, oamenii îşi făceau cumpărăturile la mall în proporţie de peste 50%. Cu trecerea anilor, centrele comerciale au devenit un simbol al consumerismului, principalele locuri din care comunităţile urbane se aprovizionau.

În 2020, odată cu pandemia, consumatorii au învăţat să se adapteze la shopping-ul online şi chiar să grăbească procesul deja început al digitalizării. S-a crezut, pentru un moment, că epoca mall-urilor a apus, dar nu este aşa.

Studiile arată că centrele comerciale moderne s-au adaptat noilor nevoi ale consumatorilor.

„Mallurile se transformă în centre de lifestyle, spaţii care oferă nu doar magazine ci şi experienţe şi distracţie. Cu scopul de a atrage branduri nativ digitale, centrele comerciale vor deveni la rândul lor puncte de destinaţie în traseul consumatorului, pentru o abordare cât mai holistică. În plus, îmbrăţişează era digitală, completând oferta clasică de retaileri cu branduri noi, tinere, cu aer jucăuş şi noi metode de shopping avangardist”, explică Georgian Drăghici.

Potrivit acestuia, noile tendinţe care se anunţă în străinătate includ servicii de pick-up pentru comenzile online, shopping cu programare, formate noi de magazine precum pop-up shops, micro-magazine, shopping experienţial şi abordări cât mai personalizate.

„Şi în România, în ultimii ani s-au lansat tot mai multe magazine de prezentare pentru produse care se comercializează preponderent online (emag.ro, epantofi.ro, Notino.ro) dar şi, surprinzător, showroom-uri auto (Mooncity E-Mobility Lounge, Tiriac Auto, Porsche România). În acelaşi timp, brandurile înţeleg valoarea unei campanii digitale alăturate uneia offline, cu afişaje poziţionate strategic în calea cumpărătorului, chiar înainte de momentul achiziţiei”, punctează Georgian Drăghici.


 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO