Retail&Agrobusiness

Metro Cash&Carry: Vânzările au crescut cu 30%, luând în calcul şi solicitările de livrare de la clienţii care de regulă veneau în magazine

Metro Cash&Carry: Vânzările au crescut cu 30%, luând...

Autor: Cristina Roşca

23.03.2020, 10:44 517

Comerciantul german Metro Cash&Carry, prezent local cu o reţea de 30 de magazine, anunţă că vânzările au crescut cu 30% în această perioadă, susţinute de o serie de livrări realizate pentru clienţi. Compania face livrări în funcţie de solicitările pe care oamenii de vânzări le primesc de la clientţi.

“În contextul actual generat de pandemia coronavirus, Metro Cash&Carry continuă să livreze către clienţii săi. Pentru a sprijini clienţii care, de obicei, veneau în magazine, retailer-ul le pune la dispoziţie serviciul de livrări şi facilităţi de plată tip cash/card. Solicitările pentru a primi o comandă la o anumită adresă dorită de clienţi se face prin intermediul consultanţilor de vânzări”, spun oficialii companiei.

Livrările se efectuază şi cu ajutorul unor parteneri de transport care respectă cu stricteţe măsurile de prevenţie şi siguranţă impuse de situaţia actuală şi anume: folosirea mănuşilor, a măştilor de protecţie şi a dezinfectantilor atunci când manipulează marfă (încărcare magazine – descărcare client). De asemenea, ei păstrează o distanţă de 1,5m şi folosesc plicuri individuale pentru colectarea banilor.

“Vânzările au crescut astfel cu 30%, luând în calcul şi aceste solicitări de livrare.”

Metro este unul dintre cei mai mari comercianţi locali, cu vânzări anuale de peste 1 mld. euro. Metro Cash & Carry, unul dintre primii co­mercianţi care au intrat pe piaţa locală, şi-a majorat busi­nessul cu peste 10% în 2019, fiind al doilea an consecutiv în care nemţii postează un ritm atât de accelerat.a

Lanţul de comerţ Metro Cash&Carry a intrat pe piaţa locală în 1996 şi a deschis atunci porţile comerţului modern în România. La acel moment, în România existau doar circa 150.000 de mici comercianţi, fară vreo reţea internaţională. Între timp, jumătate dintre aceşti chioşcari au dispărut, iar piaţa de 20 mld. euro a comerţului cu dominantă alimentară este împărţită între români şi străini. Aceştia din urmă au ajuns să aibă o cotă de piaţă de 60% cu aproximativ 3.000 de magazine. În acest context, nemţii de la Metro au lansat franciza LaDoiPaşi ca o soluţie pentru hemoragia din comerţul tradiţional care pierdea – şi încă pierde - câteva mii de unităţi an de an.

În ceea ce priveşte magazinele proprii, nemţii nu vorbesc despre deschideri offline. Acum sunt deschise 30 de magazine dintre care 25 pe formatul clasic şi 5 pe format mai mic, Punct. De altfel, sunt mai mulţi ani de când Metro Cash & Carry nu a mai deschis unităţi noi pe piaţa din România.

Magazinele Punct sunt un concept lansat pe piaţă în 2010, ele măsoară în medie 2.000-3.000 de metri pătraţi şi se adresează oraşelor de mai mici dimensiuni. Magazinele clasice, cunoscute ca junior, sunt de 3-4 ori mai mari.

Spre deosebire de lanţurile de hipermarketuri, supermarketuri, discount sau proximitate modernă, jucătorii de tip cash & carry sunt activi pe segmentul angro, mai exact se adresează altor companii – clienţilor revânzători, adică micilor magazine şi jucătorilor din HoReCa. Metro şi Selgros sunt singurele reţele de cash & carry de pe piaţa locală.

 

 

 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO