Retail&Agrobusiness

Micii antreprenori au deschis 20 de berării artizanale în 2020, cel mai mare număr de la apariţia lor. În ultimul deceniu, numărul micilor producători de bere a crescut de la 2 la 78

Micii antreprenori au deschis 20 de berării artizanale...

Autor: Alexandra Matei

22.06.2021, 09:00 186

Microberăriile merg spre prima sută în Ro­mâ­nia, după ce în 2020 s-au deschis 20 de astfel de unităţi şi în ciuda unui context complet nefavorabil afacerilor mici s-au închis numai trei. Numărul lor a crescut în ultimul deceniu de la 2 la 78 de unităţi, arată datele Asociaţiei Berarii României, care grupează liderii pieţei locale de bere.

„Acest segment încurajează creativitatea şi stimulează concurenţa, încurajând toţi berarii, mici şi mari, să inoveze, astfel încât să atragă segmente diferite de consumatori, cu gusturi din ce în ce mai sofisticate“, a spus pentru ZF Julia Leferman, director general al Asociaţiei Berarii României.

România se află în top zece european la consumul de bere per capita, cu 86 de litri, iar piaţa are o puternică amprentă locală, cu mărci româneşti produse în ţară de companii multinaţionale. Astfel, 97% din berea consumată în România este produsă local. Ursus Breweries, Heineken, Bergenbier şi URBB sunt cei mai mari jucători din industrie. Ei sunt urmaţi de grupul Romaqua şi de European Drinks, de Albrau, Martens Galaţi, dar şi de un număr în creştere de microberării.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO