Retail&Agrobusiness

Micii producători din zona rurală spun că de Paşte consumatorul se îndreaptă către ei. Efortul şi munca lor sunt însă zilnice, indiferent de sezon

Pentru masa festivă de Paşte consumatorul se îndreaptă către produsele româneşti

Pentru masa festivă de Paşte consumatorul se îndreaptă către produsele româneşti

Autor: Florentina Niţu

18.04.2025, 09:00 1772

Deşi 90% dintre români spun că preferă produsele locale, doar 18% le cumpără constant. De sărbători, situaţia se schimbă: 8 din 10 români aleg produse locale, arată un studiu al platformei Economia Rurală. Însă reprezentanţii săi spun că micii producători au nevoie de sprijin pe tot parcursul anului şi consumul local nu ar trebui să fie o alegere de sezon, ci un obicei care să susţină economia rurală şi comunităţile din spatele fiecărui produs.

„90% dintre români spun că pre­feră produsele locale, însă doar 18% le cumpără regulat. În perioada sărbă­torilor, 8 din 10 aleg produse româneşti pentru masa festivă. Chiar dacă valoarea medie a coşului de cumpărături a crescut cu 9% în 2024, micii producători ajung rar să bene­ficieze direct de această creştere“, spun reprezentanţii Economie Rura­lă, o platformă dedicată promovării antreprenoriatului rural, produselor locale, tradiţiilor şi sustenabilităţii în satele din România.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro