Retail&Agrobusiness

Mihai Mitrică, Asociaţia Editorilor din România: Vânzările din librării au scăzut cu mai bine de jumătate săptămâna trecută. Cei care cumpărau din online o vor face în continuare, dar puţini vor migra în rest din offline

Mihai Mitrică, Asociaţia Editorilor din România:...

Autor: Cristina Roşca

17.03.2020, 11:52 218

Mihai Mitrică, directorul executiv al Asociaţiei Editorilor din România, afirmă că vânzările în librării au scăzut puternic săptămâna trecută, cu mai mult de 50%, astfel că e greu de crezut că declinul va putea fi compensat de creşterea din online.

“Online-ul reprezintă circa 25-30% din piaţa de carte din România. Librăriile sunt însă preponderente. Ele trebuie să rămână în piaţă pentru că oferă diversitate şi un portofoliu amplu de produse.”

Executivul mai spune că achiziţia de carte e diferită de cea de electrocasnice spre exemplu. Acolo ştii clar ce vrei, mergi şi cumperi. La cărţi, poţi intra în librărie cu o idee şi să ieşi cu patru titluri noi pe care le descoperi în interior şi care îţi par interesante.


“Vânzările din librării au scăzut cu mai bine de jumătate săptămâna trecută. Cei care cumpărau din online o vor face în continuare, dar puţini vor migra în rest din offline. Nu e comportamentul lor obişnuit de consum. În contextul acesta este greu să crezi că tot ce se va pierde în offline se va muta în online.”
El mai spune că e posibil în anumite pieţe să crească însă consumul de carte electronică, însă e doar cazul pieţelor unde ponderea cărţii electronice era de 10% sau peste. În România e doar de 1%.


Asociaţia Editorilor din România numără câteva zeci de membri printre care unele dintre cele mai mari edituri din România precum Nemira, Humanitas sau Litera.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Power Summit’24
AFACERI DE LA ZERO