Retail&Agrobusiness

Mircea Isvoranu, manager achiziţii legume fructe, Carrefour România: Din păcate, producătorii români nu au planuri de vânzare, se trezesc cu supraproducţii şi vor să scape de ele

Mircea Isvoranu, manager achiziţii legume fructe,...

Autor: Roxana Rosu

30.10.2017, 13:05 1038

Producătorii români nu au de multe ori planuri de vânzare pentru produsele lor, se trezesc cu supraproducţii şi vor să scape de ele, a spus Mircea Isvoranu, Manager Achiziţii Legume Fructe, Carrefour Romania la conferinţa ZF Agribusiness.

"Comuna Vărăşti este în zona Vidra. Primeam deja produse de la fermieri, cu peste 420 de producători locali. Apoi ne-am gândit cum să îmbunătăţim colaborarea şi cum ar fi dacă am prelua stresul de depozit, de transport, financiar."

Alte declaraţii:

Producătorii sunt prost reprezentaţi în discuţiile cu lanţurile de magazine. Ne-am asociat noi, Carrefour, cu patru producători din comună, ca să putem furniza zilnic fructe şi legume româneşti. Nu am pus presiune pe livrări zilnice, am început cu puţin şi  am ajuns să livrăm cu tirul. Am lucrat anul acesta cu 100 de familii din comună, fără intermediari.

Unii traderi nu respectă interesul producătorului român.

Vom avea un plan de producţie pe fiecare produs şi lună pe 2018. Asta ajută mult producătorul pentru că le diminuează un pic pierderile.

Avem 60 de hectare cultivate, din care 15 ha sunt solarii, depozit de 300 mp.  Aveam în plan 5000 de tone livrate în magazine. La anul vrem 60 de tone de roşii de la Vărăşti.

Circa 40% din businessul de legume fructe din Carrefour vine din fructe exotice.  Încă 5-7% sunt fructe uscate. Din ce rămâne, cooperativa acoperă în unele momente 100%, pe unele articole şi perioade.

La Lunguleţu se produc 100.000 tone de cartofi. Lipsa de asociere şi de cooperare face ca zona să aibă supraproducţie de cartofi şi vând ieftin. Cu cei de la Lunguleţu nu ne putem înţelege cu localnicii.

La Vărăşti, avem un plan de producţie şi vânzare, ceea ce este esenţial .  Din păcate, producătorii români nu au de multe ori planuri de vânzare, se trezesc cu supraproducţii şi vor să scape de ele.

Am făcut o întâlnire în sat, la bar, şi le-am spus planul cu depozitul. Nu ne credea nimeni, când le spuneam de cooperativă. Ei ziceau că vând la piaţă, cum ştiu ei, că iau mai mulţi bani aşa. Dar în timp, au văzut că e mai bine să ştie un plan, pe luni, pentru toată producţia. Marfa nevândută este pierderea asumată de Carrefour.

Preţurile se fac săptămânal, nu e fix pe an. Ca să fie şi producătorii protejaţi, şi noi. Pentru noi nu este un segment de business foarte profitabil, pentru noi contează şi imaginea pe care o avem în faţa clienţilor. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO