Retail&Agrobusiness

​Monalisa Ungureanu, CEO, Agrii România: Direcţia este să investim în soluţii pentru fermele mici, fermierii din gospodării, pe baza analizelor din piaţă

ZF Agrobusiness Summit 2024

​Monalisa Ungureanu, CEO, Agrii România: Direcţia...

Autor: Georgiana Mihalache

29.10.2024, 12:29 145

Strategia de investiţii a Agrii România, producător de îngrăşăminte şi distribuitor de inputuri agricole deţinut de grupul irlandez Origin Enterprise, urmează soluţii şi pentru fermele mici şi cei care produc pentru consumul propriu, aceasta fiind una dintre tendinţele de consum identificate în piaţă.

„Noi avem tradiţie în micro-ambalate. Sunt produse în fiole, ambalaje mici, care adresează nevoile specifice ale unor gospodării. Acum 10 ani una din direcţiile strategice vizau să ieşim din aceasta zonă (a fermelor mici – n.red.). Azi ne-am fundamentat investiţia pe menţinerea acestui segment, pe baza comportamentelor pe care le-am văzut în piaţă”, a spus Monalisa Ungureanu, CEO, Agrii România.

Agrii România, producător de îngrăşăminte şi distribuitor de inputuri agricole deţinut de grupul irlandez Origin Enterprise, a încheiat 2023 cu o cifră de afaceri de 1,1 miliarde lei şi peste 400 de angajaţi. Compania operează direct prin peste 20 de fitofarmacii şi colaborează cu peste 1.000 de fitofarmacii partenere, oferind produse şi servicii micilor fermieri din toate zonele agricole ale ţării. În 2015, Agrii a achiziţionat companiile Comfert şi Redoxim, care au fuzionat sub brandul Agrii România.

Alte declaraţii:

Am învăţat în ultimii ani sa acceptam că trebuie să ne adaptăm. De-a lungul carierei am învaţat că agricultura se face cu pasiune, răbdare. În ultimii cinci ani au aparut alti factori – ploaie, noroc, practică.

Elementul de educaţie este important, dar şi valoarea adaugată, de care se leagă totul.

La Agrii România avem două segmente de business, unul care adresează fermele mari şi unul care se duce spre fermele foarte mici, sub 20 ha, mai mult ne ducem în zona de 5 ha. Aceşti producători de subzistenţă sunt asistaţi de noi pentru că am observat în ultimii ani o dorinţă a oamenilor de a cultiva mai mult pentru ei şi pentru nevoile proprii. De aici şi noi am vrut să aducem produse care să-ii ajute să cultive legume, fructe mai sănătoase, în condiţiile în care trebuie să ne adaptăm la condiţiile climatice. Oferim o soluţie practică pentru culturi bio, pentru nutriţie, toate în fabrica de micro-ambalate de la Timişoara pe care o vom inaugura în noiembrie.

În segmentul de ferme, care trece prin nişte încercări, am dezvoltat portofoliul de produse şi am adus soluţii care să ajute fermierul să înţeleagă că e important să ştie să aplice un produs, să folosească şi ceilalţi factori de producţie – omul şi maşina. Când aplici un produs de protecţie a plantelor trebuie să foloseşti şi un adjuvant şi să ştii să reglezi şi maşina. Este nevoie de teorie, dar fără practică nu se poate evolua în agricultură.

Trebuie să ştim ce calitate are solul pentru că modul în care foloseşti îngrăşământul este important. Avem multe servicii de tratare a seminţelor, toate duc la ideea de valoare adaugată, agricultura are nevoie de soluţii practice la nivelul fiecarei verigi.

Noi suntem distribuitori, investiţia noastră este în parteneriatul cu fermierul, în serviciile logistice, investim în oameni şi în comunitate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Power Summit 2025