Retail&Agrobusiness

Moştenirea lăsată de artizanul expansiunii Mega Image: „Când grupul va ajunge la 500 de magazine doar în Bucureşti, oraşul va fi acoperit“

Xavier Piesvaux, executivul care a condus Mega Image:

„Ideea noastră de business nu a fost să deschidem magazine apropiate unul de altul pentru a bloca concurenţa, ci pentru a acoperi corect fiecare comunitate din Bucureşti, şi prin comunitate mă refer la populaţia care locuieşte pe o rază de 500 mp în jurul fiecărui magazin.“

Xavier Piesvaux, executivul care a condus Mega Image: „Ideea noastră de business nu a fost să deschidem magazine apropiate unul de altul pentru a bloca concurenţa, ci pentru a acoperi corect fiecare comunitate din Bucureşti, şi prin comunitate mă refer la populaţia care locuieşte pe o rază de 500 mp în jurul fiecărui magazin.“

Autor: Cristina Rosca

29.06.2015, 00:08 2373

Xavier Piesvaux, belgianul de 48 de ani responsabil de transformarea Mega Image în cel mai extins lanţ de magazine din România, cu peste 420 de unităţi, şi-a încheiat vineri mandatul de zece ani în România. El a fost unul dintre cei mai longevivi expaţi din comerţul local şi unul dintre cei mai discreţi.

„Astăzi este ultima mea zi la birou, aşa că sunt emo­ţio­nat. Sunt în Ro­mânia de zece ani, perioadă în care am coor­do­nat un proiect întreg. Am avut timp să plan­tez sămânţa şi să văd şi re­zultatul. Iniţial cre­deam că voi sta aici 3-5 ani, perioada obi­şnuită pen­tru un mandat de expat, însă am cerut mai mult timp, pen­tru a dez­vol­ta Mega Image. Am avut timp să des­co­păr piaţa, clienţii, an­ga­jaţii, pentru mine a fost un proiect de bu­siness, dar şi unul uman“, spune exe­cutivul într-un inter­viu acor­dat ZF în ultima zi în fruntea Mega Image.

Piesvaux nu dă detalii despre pla­nurile sale de viitor, însă dez­văluie o serie dintre viitoa­rele mutări ale lanţului de magazine şi îşi suma­rizează experienţa din ultimul de­ceniu. El urmează să fie înlocuit de grecul Vassilis Stavrou.

„Am venit la Mega Image în 2006, când reţeaua număra 19 ma­gazine, nu exista un sistem logistic bine pus la punct, nu exista marcă pri­vată. Era un retailer normal pentru acele vremuri. Planul Del­haize (ac­ţionarul Mega Image – n. red.) a prevăzut încă de la început să tran­s­formăm re­ţeaua şi să o dez­voltăm pu­ternic pen­tru că în re­tail vo­lu­mul joacă un rol impor­tant“. Iniţial Xa­vier Piesvaux a fost di­rec­tor de operaţiuni, iar din 2008 a devenit di­rec­tor general al re­ţelei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO