Vânzările de bere au scăzut cu 9% în primele şase luni ale acestui an, până la nivelul de 7,3 milioane de hectolitri, arată Asociaţia Berarii României care citează date ale companiei de cercetare Nielsen. Consumul de bere, care poate fi considerat un barometru pentru mersul economiei, a continuat tendinţa de scădere de anul trecut, iar evoluţia a fost pusă de reprezentanţii asociaţiei pe seama accizei ridicate şi a vremii nefavorabile.
„Până acum doi ani, evoluţia pieţei berii a fost corelată cu puterea de cumpărare a românilor, piaţa reuşind la nivelul anului 2012 să îşi restabilească echilibrul. Din 2013 însă, cand statul a intervenit artificial la nivelul pieţei berii prin creşterea accizei în lei cu 16%, continuând în 2014 prin schimbarea cursului de schimb pentru calculul aceleiaşi taxe, acest echilibru s-a rupt, piaţa berii reacţionând de atunci printr-o scădere accentuată şi continuă. În astfel de condiţii, orice alt factor conjunctural - cum a fost vremea capricioasă din vara aceasta - îşi produce efectele mult mai pronunţat“, a spus Onno Rombouts, preşedinte al Asociaţiei Berarii României.