Retail&Agrobusiness

Natalia Frol, magazinele ruseşti Berezka: E prea devreme să resimţim impactul războiului, unele persoane vin şi din curiozitate

Natalia Frol, magazinele ruseşti Berezka: E prea devreme...

Autor: Cristina Roşca

28.02.2022, 12:15 1208

Natalia Frol, executivul care conduce operaţiunile reţelei de magazine Berezka, ce numără 13 unităţi în care sunt vândute produse din Rusia, Ucraina şi în general din statele CIS, spune că e prematur să vorbească despre un impact al războiului în business.

“În magazine, e încă prea devreme să vorbim de un impact al războiului în vânzări. Unele persoane vin, poate, şi din curiozitate”, explică ea.

Managerul adaugă însă că a văzut schimbări în comportamentul oamenilor pe reţelele de socializare.

“Sunt persoane care ne acuză de diferite lucruri, deşi nu avem legătură cu războiul. Berezka e un business de familie, nu există oligarhi în spate sau bani trimişi în Rusia. Suntem o societate mică, iar în colectiv avem persoane din Republica Molvova, Ucraina, Bulgaria, Rusia sau România. Noi suntem împotriva războiului! Plus că, nu vindem doar produse ruseşti.”

Reţeaua Berezka numără 13 unităţi dintre care 11 în Bucureşti şi câte una în Braşov şi Ploieşti. Fiecare dintre aceste magazine are la raft câteva sute de produse ce provin atât din Rusia şi Ucraina, dar şi din Georgia, Belarus sau Armenia.

Spre exemplu, votca este adusă din Rusia şi Ucraina, în timp ce bomboanele vin din Rusia, Belarus sau Republica Moldova. Din Ucraina provin şi conservele de legume, dar şi cvas-us. Executivul nu oferă cifre privind ponderea furnizorilor din Ucraina şi Rusia în total furnizori.

Toate magazinele Berezka au fost controlate de inspectorii ANPC luni dimineaţă, spune Natalia Frol, o parte urmând a fi închise temporar.

„La ora 9:00 am primit în toate magazinele control ANPC. În toate unităţile au venit la aceeaşi oră şi în acest context consider că este un abuz. E a cincea zi de război şi pe noi scrie „magazin rusesc”. Magazinele au fost verificate serios, au fost făcute controlate şi sub vitrine, s-a verificat şi de praf. Nereguli poţi găsi oriunde”, spune ea.

De la începutul anului ANPC a realizat o serie de controale în toate marile magazine, fiind închise temporar multe unităţi.

“Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a extins controalele în marile reţele de retail, la nivelul întregii ţări. Astfel, doar pe 22 februarie 2022, au fost verificate nu mai puţin de 65 de unităţi, la nivel national, aparţinând lanţurilor de magazine: Mega Image, Penny, Profi, Cora, Auchan, Carrefour şi Lidl, în toate fiind găsite nereguli”, scrie pe site-ul ANPC, aceasta fiind cea mai recentă informare.

Businessul Berezka este deţinut, potrivit datelor oferite anterior de oficialii companiei, de omul de afaceri rus Victor Bakurevici, de profesie avocat. El trăieşte în Bulgaria şi se dedică businessului din comerţ, potrivit aceleiaşi surse. Compania a intrat pe piaţa locală în decembrie 2014, după circa cinci ani de la deschiderea primului magazin din Bulgaria. Potrivit datelor de la Registrul Comerţului, acţionarul companiei este Beryozka Bulgaria, iar administrator este Victor Bakurevich.

Firma a avut în 2020, ultimul an pentru care există date publice, afaceri de 17 mil. lei, plus 18,7%. Natalia Frol spune însă că anul trecut a fost mai dificil pentru businessul de retail dat fiind că oamenii au început să îşi reia obieciurile şi să iasă mai mult. În 2020, magazinele cu produse alimentare au fost printre puţinele care au funcţionat relativ normal şi astfel unii jucători din domeniu au avut de câştigat.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO