Retail&Agrobusiness

O piaţă care creşte, creşte, creşte

O piaţă care creşte, creşte, creşte

Autor: Cristina Roşca

29.04.2016, 00:06 489

Consumul a redevenit anul trecut vioara întâi a economiei, cu un avans de circa 9% faţă de 2014, creştere ce a amintit de vremurile de demult, de perioada de boom. Evoluţia pozitivă a fost susţinută de reducerea TVA la alimente în iunie 2015 de la 24% la 9% şi de încrederea crescută a consumatorilor în economia locală. Trendul ascendent continuă şi în acest an, iar retailerii şi-au bugetat creşteri în linie, vorbind atât de o creştere a vânzărilor în volum, dar şi de o orientare a consumatorilor către produse mai scumpe. Această situaţie este nouă pentru o piaţă care a fost marcată de criză, de prudenţa consu­matorilor şi de orientarea tot mai mare către preţ.

„Pentru piaţa de comerţ din România (reducerea TVA, n.red.) a fost un semnal pozitiv, reflectat într-o evoluţie mai bună a vânzărilor (...). Măsurile de acest fel sunt întotdeauna bine-venite, ele putând fi dublate de încurajarea şi susţinerea iniţiativelor antreprenoriale locale din sec­torul producţiei ali­mentare, care pot genera stabilitate şi dez­voltare pe termen lung pentru piaţa de comerţ din România“, spun reprezentanţii Metro Cash&Carry România, compania care a deschis porţile comerţului modern în România în 1996. De altfel, grupul german a vorbit despre o revenire pe creştere a busi­nessului pentru prima dată după 2008, acesta fiind un semnal important pentru piaţă în contextul în care Metro Cash&Carry este unul dintre cei mai mari jucători din piaţă, cu o cifră de afaceri de aproape 1 mld. euro.

Creştere şi-au bugetat de altfel majoritatea jucătorilor din comerţul modern care se bazează atât pe un avans al consumului în general, dar şi pe câştigarea de cotă de piaţă de la competitorii mai mici, fie ei lanţuri străine sau locale.

Acest articol este extras din Suplimentul Retail publicat de Ziarul Financiar. Citiţi aici întregul supliment in format e-paper

AFACERI DE LA ZERO